Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

LumiGranie.pl | 25 września 2017

Scroll to top

Top

Brak komentarzy

Ciernie i gwiazdy cz. 3 Kreacja postaci II

Ciernie i gwiazdy cz. 3 Kreacja postaci II

Witam w kolejnym wpisie na mym blogu, dziś będę kontynuował rozpoczęty wątek kreacji postaci. Opisany zostanie dziś ważny parametr wieku postaci oraz schemat pochodzenia postaci, który też ma niebagatelny wpływ na dalsze tworzenie protagonisty.

STATYSTYKI

Wiek postaci wpływa na wartość parametrów, powyżej pięćdziesięciu lat bohater zaczyna słabnąć wraz z upływem czasu. Pierwszy punkt traci się w wieku 50 lat, następny, kiedy osiągnie się 60. Od tej wartości co dziesięć lat jedna wybrana cecha główna postaci maleje o poziom. W przypadku wytrzymałości obniżona jej wartość zmniejsza pulę punktów żywotności postaci, ale mniejsza inteligencja nie wpływa na ilość punktów umiejętności.

UMIEJĘTNOŚCI

Drugim aspektem modyfikowanym przez wiek jest pula umiejętności postaci i jej możliwy dobytek oraz znajomości. Oczywiste jest, że starsze postacie muszą być pod kątem wiedzy lepsze od swoich młodszych odpowiedników. Brak systemu klas i poziomów postaci likwiduje zabawny problem pierwszopoziomowych dziadków, którzy swoje żywoty poświęcili na struganiu kartofli.

Postać trzydziestoletnia dysponuje 20 punktami umiejętności, które są modyfikowane przez jej wiek i inteligencję. Każdy rok poniżej trzydziestu lat równy jest utracie jednego punktu. Z drugiej strony, każde dwa lata powyżej wynagradzają otrzymaniem dodatkowego punktu. Wpływ współczynników opisałem w poprzednim wpisie.

Punkty sprawności wspomniane przy fizycznych statystykach postaci to podtyp punktów umiejętności, jakie otrzymuje się za wysokie parametry siły, wytrzymałości i zwinności. Można je wydać jedynie na umiejętność sprawność z jej pobocznymi lub na inne umiejętności wymagające fizycznej praktyki jak taniec czy sport, co dokładniej rozpisze przy temacie samych umiejętności.

CIERNIE I GWIAZDY

Trzecim elementem odkształcanym przez wiek postaci jest system Cierni i Gwiazd, stanowiący ostateczne narzędzie kreacji bohatera – stanowi pulę jego możliwości w postaci zdobytego doświadczenia, majątku, znajomości, przynależności do organizacji, ale również negatywnych elementów jak schorzenia, wrogowie, konflikty z prawem czy zaprzepaszczone szanse.

Postacie trzydziestoletnie mają do dyspozycji 20 gwiazd oraz pięć cierni. Powyżej tego wieku za każde trzy lata otrzymuje się dodatkową gwiazdę, ale również co dziesięć lat następny cierń. Działa to również w drugą stronę na niekorzyść młodszych bohaterów, bycie młodszym o rok pozbawia nas jednej gwiazdy, a o dwa lata jednego ciernia.

To, jak można je spożytkować, znajdzie się w ostatnim ze wpisów dotyczących postaci, więc trochę cierpliwości 😉

POCHODZENIE

Żadna istota nie jest pozbawiona jakieś historii, tła, w jakim kształtowała się jej osobowość czy możliwości rozwoju. Nawet najmniejszy czynnik ma wpływ, na to, jakie ścieżki i wybory obierze w trakcie swojego istnienia.

Wybór pochodzenia w przypadku człowieka składa się z kilku etapów, pierwszym jest wybór tła kulturowego, na jakim wyrósł, następnie państwa, przestrzeni, rodzaju osiedla i ostateczności warstwy społecznej. Niektóre opcje zawężają możliwości dalszego obierania ścieżki przez bohatera, również wpływ danych możliwości jest różny, niektóre jedynie kosmetycznie modyfikują jego kreację i historię, podczas gdy inne mają ogromne znaczenie.

Dziś tylko skrótowo przedstawię możliwe wybory, pełne opisy znajdą się w pdf z grą, jaki w niedalekiej przyszłości zamieszczę na blogu, głównie z powodu ich silnego fabularnego charakteru, a nie zaprezentowałem jeszcze informacji dotyczących świata. Drugim powodem jest duża objętość tego działu i ten wpis ciągnąłby się w nieskończoność.

Pierwszym z nich jest kultura, wpływa ona głównie na takie aspekty jak przelicznik pieniędzy, czyli ile waluty otrzymamy za jedną gwiazdę. Kultury odzwierciedlają główne metropolie we wczesnej fazie ekspansji kosmosu przez ludzkość. Drugi etap to państwo, wiadome jest, że fakt pochodzenia z danego organizmu politycznego ma znaczny wpływ na losy jednostki, zarówno w kwestii finansowej, jak i możliwości rozwoju. Jednak nie dają one tyle premii do danych umiejętności, co ułatwiają rozwój ich w schemacie tworzenia postaci, przecież nie każdy Szwajcar zajmuje się produkcją zegarków 😉

Trzeci etap to sektor przestrzeni – różnica między centrum danego organizmu politycznego a jego rubieżami jest znaczna, zarówno w kwestii majątkowej, jak i podejścia do umiejętności postaci. Ogółem postacie z rubieży są biedniejsze, ale znacznie bardziej samodzielne i uniwersalne. Krok czwarty to typ osiedla, planety takie jak Ziemia są zamieszkane przez ludzi o odmiennych możliwościach niż stacje orbitalne czy pokłady statków.

Ostatni krok to klasa społeczna, będąca trochę oczywistą oczywistością.

NASTĘPNE WPISY

W następny czwartek opisane zostaną predyspozycje wrodzone oraz umiejętności, a po tym wpisie ten dotyczący systemy cierni i gwiazd. Wraz z ostatnim wpisem dotyczącym postaci umieszczę również pdf na blogu z systemem, gdzie znajdować się będzie wiele materiałów, jakie będą opisywane w kolejnych wpisach. Szykuje również wpisy dotyczące gier na PC oraz drugiego autorskiego projektu. Mam nadzieje, że ten krótszy niż zwykle wpis nie jest rozczarowujący i zachęcam do czytania i komentowania.