Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna Gra fabularna 0.2

0
1250
Rate this post

Od dawna nie pojawił się żaden wpis, częściowo z powodu przygotowywania materiałów do dzisiejszego – poprawiona i rozszerzona wersja zasad do obszerniejszego z mych autorskich projektów.

 

W pierwszych dwóch wersjach gry istniały elementy, które nie były dopracowane i w tej wersji uległy zmianie. Najważniejszą jest skupienie się na rozwoju zasad opartych na popularnej kości dwudziestościennej, wersja procentowa nie wykorzystywała potencjału kości, spowalniając jedynie grę przez potrzebę dokładniejszego wyliczania modyfikatorów. Najwięcej zmian w samej mechanice pojawiło się w kreacji postaci, pierwszą z nich jest usunięcie predyspozycji wrodzonych, czyli prostego systemu wad i zalet – jego obecność nic nie wnosiła do mechaniki, jedynie wydłużając kreacje postaci o niepotrzebny etap. Ich brak zwiększył również rolę statystyk postaci i ograniczył liczbę zdolności, dzięki czemu wrosła rola pochodzenia na talenty bohaterów.

Umiejętności uległy jedynie minimalnej korekcie, ujednolicającej zasady ich rozwoju w trakcie gry, co zostało również uwzględnione na karcie postaci. Największym postępem w kwestii tworzenia naszych awatarów jest rozbudowana i usystematyzowanie tytułowych cierni i gwiazd. Poprawione cenniki i nowe opcje wydania zarówno dobrych, jak i złych punktów dają większe możliwości dopasowania protagonistów.

Nowością tej wersji jest rozszerzenie wyboru istot do gry, zamiast „zwykłych” ludzi możemy odegrać, postać syntetycznej formy życia – syntety. Posiada on znacznie większe możliwości modyfikowania jego cech, parametrów oraz osobowości, pozwalając stworzyć istoty będące „poprawionymi” ludźmi, jak i całkowicie odmienne. Ten typ posiada własny schemat rozwoju, gdzie zamiast np. pochodzenia z danego rodzaju przestrzeni czy kultury, mamy do wyboru firmy biotechnologiczne oraz specjalizację naszego modelu i stopień inwestycji, wpływający nie tylko na tworzenie postaci, ale również na dalszą grę.

Oprócz zmian w systemie postaci nie pojawiły się większe poprawki – jedynie ponowne przeliczenie kosztów ekwipunku i maszyn, dzięki czemu wszystkie przedmioty korzystają z tych samych zasad i zestandaryzowanych cen, co wpłynęło pozytywnie na koszty nabycia robotów. Nadal niestety brakuje modułu zasad dotyczącego pojazdów.