Gry

Witaj na moim blogu poświęconym pasji, która od dziesięcioleci fascynuje, bawi i łączy ludzi na całym świecie – gry komputerowe. Ta kategoria jest dedykowana wszystkiemu, co związane jest z tym niesamowitym światem, od klasycznych tytułów, które zdefiniowały gatunki, po najnowsze produkcje, które popychają granice technologii i opowiadania historii.
Historia i Ewolucja

Gry komputerowe mają długą i barwną historię, która sięga początków informatyki. Przez lata przekształciły się z prostych pikselowych rozrywek w skomplikowane dzieła sztuki, oferujące złożone historie i otwarte światy, które przyciągają graczy na dziesiątki godzin. W tej sekcji przyjrzymy się kluczowym momentom, które kształtowały branżę, i zrozumiemy, jak ewoluowała technologia, by umożliwić tworzenie coraz to bardziej złożonych i angażujących gier.
Gatunki i Mechaniki

Od szybkich strzelanek (FPS), przez strategiczne gry czasu rzeczywistego (RTS), po gry fabularne (RPG) i symulatory życia – gry komputerowe oferują niezliczone światy do eksploracji. W tej kategorii dokładnie przyglądamy się różnym gatunkom, analizując ich unikalne cechy, mechaniki i to, co sprawia, że są tak uwielbiane przez graczy. Ponadto, omówimy ewolucję poszczególnych gatunków i jak nowe technologie wpływają na rozwój i gameplay.
Recenzje i Prezentacje

Każdy tytuł, od niezależnych perełek po wielobudżetowe blockbustery, ma szansę znaleźć się pod naszym krytycznym okiem. W tej sekcji znajdziesz szczegółowe recenzje, które pomogą Ci zdecydować, w co warto zagrać. Prezentujemy zarówno nowości, jak i klasyki, które każdy miłośnik gier powinien znać. Nasze recenzje są szczere i obiektywne, zawsze stawiając na pierwszym miejscu doświadczenie gracza.
Poradniki i Triki

Niezależnie od tego, czy jesteś nowicjuszem, czy doświadczonym graczem, czasami każdy potrzebuje pomocy. W tej sekcji znajdziesz poradniki, które pomogą Ci przejść przez najtrudniejsze momenty gier, odkryć ukryte sekrety, czy też zoptymalizować ustawienia dla lepszej wydajności. Od prostych porad, po zaawansowane techniki – nasze poradniki są stworzone, by pomóc Ci czerpać jak najwięcej radości z gier.
Społeczność i Wydarzenia

Gry komputerowe to nie tylko samotna rozrywka. To także społeczność pasjonatów, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami, tworzą razem nowe światy i rywalizują ze sobą na licznych turniejach. Tutaj znajdziesz informacje o najważniejszych wydarzeniach w świecie gier, od lokalnych spotkań po międzynarodowe konwenty i e-sportowe mistrzostwa. Ponadto, to miejsce na dyskusje, wymianę doświadczeń i porad między graczami.

Modelarska recenzja – Ghar Flitters od Warlord Games

0
Dzisiaj czas na efekt poszukiwań modeli przydatnych do gier osadzonych w klimatach fantastyki naukowej czy cyberpunka – czyli robotów. O dziwo większość systemów osadzonych...

Zwoje starszyzny czyli The Elder Scrolls III Morrowind

0
Dzisiejszy wpis dotyczy jednej z dziwniejszych gier w swoim czasie. Tytuł nastawiony na eksplorację i dużą dozę walki, posiadający przy tym okropnie źle zaprojektowany...

Magią i mieczem czyli Dark Messiah of Might and Magic

0
Witam, dzisiejszy wpis dotyczy ciekawego połączenia perspektywy z pierwszej osoby i gry akcji osadzonej w pseudo średniowiecznym fantasy. Tytuł, który w mej opinii zawstydza...

Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna Gra Fabularna

0
Witam, w dzisiejszym wpisie zaprezentuje większy z moich autorskich projektów – papierową grę fabularną osadzoną w konwencji sci-fi. Idea stworzenia gry fabularnej powstała stopniowo,...

Taktyczne paroboty czyli Steamworld Heist

0
Dawno nie miałem okazji grać w bardziej taktyczne tytuły, a ten niepozorny indyk okazał się jedną z najprzyjemniejszych gier tego typu, jakie miałem szczęście...

Ciernie i Gwiazdy – Wprowadzenie do świata I

0
Dawno nie było nic na temat mych autorskich systemów, więc dziś zamiast mechaniki przedstawię kawałek świata, dokładniej pierwszą rzecz, jaką powinien mieć każdy dobry...

Ciernie i gwiazdy cz.2 Kreacja postaci I

0
Witam, czas na pierwszą część schematu tworzenia postaci, oprócz suchych zasad będę również objaśniał ideę za nimi stojącą, czyli, jak i dlaczego obrałem takie,...

Łuskowaty myśliwy czyli Longchops

0
Tym razem w modelarskiej recenzji na warsztat trafia kolejna figurka od Privateers Press, przypadkiem do tej samej frakcji co poprzednio. Jednak zamiast bojowego bekonu...

Smoki i korpo czyli Shadowrun: Dragonfall

0
Shadowrun: Dragonfall to druga część trylogii osadzonej w ciekawym, fantastyczno-naukowym świecie gdzie technologia łączy się z magią. Mieszaniec ten pokazuje, że staroszkolne gry fabularne...

Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna Gra fabularna 0.2

0
Od dawna nie pojawił się żaden wpis, częściowo z powodu przygotowywania materiałów do dzisiejszego – poprawiona i rozszerzona wersja zasad do obszerniejszego z mych...

Ciernie i Gwiazdy: TGB – nowe listy armii.

0
Witam, dzisiejszy wpis nie będzie należał do najdłuższych, więc przejdźmy do konkretów. Pierwsze – w sobotę 28 listopada sklep ERPGEGIE w Katowicach o godzinie...

Magowie i wojownicy czyli Wizards & Warriors

0
Witam, w dzisiejszym wpisie zajmę się starą i zapomnianą już produkcją – dungeon crawlerem Wizards&Warriors na PC, wydany w 2000 roku. Gra twórcy serii...

Iluminaci raz jeszcze – Deus Ex Invisible War

0
Witam, dzisiejszy wpis wraca do zaniedbanego tematu komputerowych gier fabularnych, a dokładnie serii Deus Ex. Druga część cyklu niestety zawiodła oczekiwania graczy, okazując się...

Moc przyjaźni czyli Chroma Squad

0
Dzisiejszy wpis dotyczył będzie tak jak poprzednio gry taktycznej, również podchodzącej z humorem i ciekawymi pomysłami do tematu. Tym razem jednak, zamiast robotów na...

Adam Jensen po raz drugi czyli Deus Ex Mankind Divided

0
Seria Deus Ex doczekała się nie dawno kolejnej odsłony. Kontynuuje ona historię Adama Jensena po wielkiej katastrofie, której świadkiem byliśmy pod koniec Human Revolution....

Zmęczenie materiału, czyli czemu nie gram w crpg

0
Ostatnio doszło u mnie do totalnego zniechęcenia się gatunkiem komputerowych gier fabularnych, co wpłynęło m.in. na zmniejszenie częstotliwości wpisów na blogu. Spowodowane to jest...

Ciernie i Gwiazdy: TGB v 0.1b

0
Witam, dzisiejszy wpis znów dotyczyć będzie rozwijanej przeze mnie gry bitewnej. W ciągu ostatnich tygodni otrzymałem wiele opinii dotyczących mechaniki, prowadziłem dyskusje na forach...

Podziemia i jeszcze raz podziemia – Seria Avernum

0
Witam w dzisiejszym wpisie dotyczącym dość mało znanej serii klasycznych crpg dostępnych na PC – Avernum studia Spiderweb Software. Marka ta liczy sobie już...

Ciernie i gwiazdy cz.1 rdzeń mechaniki.

0
Witam, czas na pierwszy merytoryczny wpis na tym blogu, dotyczyć on będzie rdzenia mechaniki autorskiej gry fabularnej Ciernie i Gwiazdy mego autorstwa. Jak wspominałem...

Ciernie i Gwiazdy: Taktyczna Gra Bitewna wersja 0.1

0
Witam w dzisiejszym wpisie, kontynuującym tematykę gier bitewnych, dziś jednak nie będzie opinii na temat istniejącego już systemu, a prezentacja mojej autorskiej mechaniki. Pomysł,...

Najczęściej czytane: