Smoki i korpo czyli Shadowrun: Dragonfall
Shadowrun: Dragonfall to druga część trylogii osadzonej w ciekawym, fantastyczno-naukowym świecie gdzie technologia łączy się z magią. Mieszaniec ten pokazuje, że staroszkolne gry fabularne...
Dzicz i Potwory – poprawki
Dzisiejszy wpis dotyczy znów mojej pomniejszej autorki rpg. Tym razem zapoznać można się ze zmianami i poprawkami, jakie do niej wprowadziłem.
UDŹWIG
W pierwszej wersji gry...
Ciernie i gwiazdy cz.4 Kreacja postaci III
Witam w przedostatnim wpisie dotyczącym tworzenia postaci w mym autorskim systemie, dziś opiszę predyspozycje wrodzone, zdolności oraz listę umiejętności. Będzie to wpis dość obszerny,...
Ciernie i Gwiazdy: Gra fabularna 0.3 – cięcia i przyspieszenie.
Dzisiejszy wpis to kolejna już aktualizacja mej autorskiej gry fabularnej, która po okresie rozwoju gry bitewnej znów otrzymała trochę uwagi.
Aktualna wersja różni się od...
Kosmiczne ogrodnictwo czyli GROW HOME
Trzeba czasami odsapnąć od tych wszystkich traktujących się strasznie poważnie gier crpg czy strategii, a najlepszym lekarstwem na zatrucie są w mej opinii proste...
Czaszki i młotki – czyli siły z Warhammer 40k. na mechanice Cierni i Gwiazd
Witam, dziś połączenie dwóch ostatnich tematów na mym blogu – autorskich pomysłów oraz rozpoczętego wątku gier bitewnych. Jak sam tytuł mówi, zaprezentuje pewien eksperyment...
Cybernetyczna hybryda czyli System Shock 2
Od kilku lat można obserwować dążenie twórców do łączenia mechanizmów wielu gatunków gier w swoich tytułach, zwłaszcza jeśli chodzi o tzw. elementy rpg, popularne...
Otchłań skalowania poziomów czyli TES IV Oblivion
Czwarta odsłona serii TES była tytułem wyczekiwanym, mającym przenieść otwarte światy na nowy poziom techniczny i rozreklamować je nie tylko na komputerach osobistych, ale...
Europa barbarorum II – Mod (nie)doskonały cz. 2
Dzisiaj zaprezentuję drugą część wspaniałej modyfikacji do gier serii Total war. Europa Barbarorum II kontynuuje wątek epoki hellenistycznej, jednak tym razem nie na silniku...
Iluminaci raz jeszcze – Deus Ex Invisible War
Witam, dzisiejszy wpis wraca do zaniedbanego tematu komputerowych gier fabularnych, a dokładnie serii Deus Ex. Druga część cyklu niestety zawiodła oczekiwania graczy, okazując się...
It’s over 9000 czyli o inflacji statystyk.
Dzisiejszy wpis nie będzie dotyczył konkretnego tytułu a ważnego elementu gier papierowych, jak i komputerowych. Jest nim wzrost statystyk: postaci, przedmiotów czy potworów
Wzrost, który...
Łuskowaty myśliwy czyli Longchops
Tym razem w modelarskiej recenzji na warsztat trafia kolejna figurka od Privateers Press, przypadkiem do tej samej frakcji co poprzednio. Jednak zamiast bojowego bekonu...
Tajemnicza wyspa czyli Legend of Grimrock II
Legend of Grimrock jest przedstawicielem odrodzonego z popiołów gatunku archaicznych gier crpg typu dungeon crawler. Druga część poprawiła słabości poprzednika, dzięki czemu uzyskaliśmy tytuł...
Modelarska recenzja – Ksenomorfy od Prodos Games
Ostatnio prezentowane modele żołnierzy korporacyjnych muszą mieć odpowiedniego oponenta- czas więc na figurki pasożytniczej rasy kosmitów.
OPAKOWANIE
Modele zapakowane są w woreczki strunowe umieszczone całkiem dużym...
Do trzech razy sztuka – Deus Ex Bunt Ludzkości
Witam, w dzisiejszym wpisie rozpiszę się na temat kolejnej części serii Deus Ex. Trzeci tytuł cyklu jest jedną z nielicznych gier będących udanym wskrzeszenie...
Neon Lights czyli cyberpunkowy fajerbol.
Czas na kolejny świat do ognistej kuli. Opuszczamy słowiańskie bory do świata, gdzie nie ma dla nich miejsca, bo brak jest światła słońca i...
Czas zacząć
Witam w pierwszym wpisie na blogu, który dotyczyć będzie jednej z moich pasji – szeroko pojętych gier fabularnych i bitewnych. Wpisy dotyczyć będą nie...
Zwoje starszyzny czyli The Elder Scrolls III Morrowind
Dzisiejszy wpis dotyczy jednej z dziwniejszych gier w swoim czasie. Tytuł nastawiony na eksplorację i dużą dozę walki, posiadający przy tym okropnie źle zaprojektowany...
Ciernie i gwiazdy cz.1 rdzeń mechaniki.
Witam, czas na pierwszy merytoryczny wpis na tym blogu, dotyczyć on będzie rdzenia mechaniki autorskiej gry fabularnej Ciernie i Gwiazdy mego autorstwa. Jak wspominałem...
Optymalizacja kreacji postaci, czyli kolejne poprawki do DIP
W ciągu testów wyszło kilka dodatkowych baboli. Więc wprowadziłem kolejne zmiany i poprawki.
PARAMETRY
Zmianie uległa znowu cecha statusu, która z powodu odmiennej skali działania oraz...