Gry

Witaj na moim blogu poświęconym pasji, która od dziesięcioleci fascynuje, bawi i łączy ludzi na całym świecie – gry komputerowe. Ta kategoria jest dedykowana wszystkiemu, co związane jest z tym niesamowitym światem, od klasycznych tytułów, które zdefiniowały gatunki, po najnowsze produkcje, które popychają granice technologii i opowiadania historii.
Historia i Ewolucja

Gry komputerowe mają długą i barwną historię, która sięga początków informatyki. Przez lata przekształciły się z prostych pikselowych rozrywek w skomplikowane dzieła sztuki, oferujące złożone historie i otwarte światy, które przyciągają graczy na dziesiątki godzin. W tej sekcji przyjrzymy się kluczowym momentom, które kształtowały branżę, i zrozumiemy, jak ewoluowała technologia, by umożliwić tworzenie coraz to bardziej złożonych i angażujących gier.
Gatunki i Mechaniki

Od szybkich strzelanek (FPS), przez strategiczne gry czasu rzeczywistego (RTS), po gry fabularne (RPG) i symulatory życia – gry komputerowe oferują niezliczone światy do eksploracji. W tej kategorii dokładnie przyglądamy się różnym gatunkom, analizując ich unikalne cechy, mechaniki i to, co sprawia, że są tak uwielbiane przez graczy. Ponadto, omówimy ewolucję poszczególnych gatunków i jak nowe technologie wpływają na rozwój i gameplay.
Recenzje i Prezentacje

Każdy tytuł, od niezależnych perełek po wielobudżetowe blockbustery, ma szansę znaleźć się pod naszym krytycznym okiem. W tej sekcji znajdziesz szczegółowe recenzje, które pomogą Ci zdecydować, w co warto zagrać. Prezentujemy zarówno nowości, jak i klasyki, które każdy miłośnik gier powinien znać. Nasze recenzje są szczere i obiektywne, zawsze stawiając na pierwszym miejscu doświadczenie gracza.
Poradniki i Triki

Niezależnie od tego, czy jesteś nowicjuszem, czy doświadczonym graczem, czasami każdy potrzebuje pomocy. W tej sekcji znajdziesz poradniki, które pomogą Ci przejść przez najtrudniejsze momenty gier, odkryć ukryte sekrety, czy też zoptymalizować ustawienia dla lepszej wydajności. Od prostych porad, po zaawansowane techniki – nasze poradniki są stworzone, by pomóc Ci czerpać jak najwięcej radości z gier.
Społeczność i Wydarzenia

Gry komputerowe to nie tylko samotna rozrywka. To także społeczność pasjonatów, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami, tworzą razem nowe światy i rywalizują ze sobą na licznych turniejach. Tutaj znajdziesz informacje o najważniejszych wydarzeniach w świecie gier, od lokalnych spotkań po międzynarodowe konwenty i e-sportowe mistrzostwa. Ponadto, to miejsce na dyskusje, wymianę doświadczeń i porad między graczami.

Koniec prac czyli ostateczna wersja Dziczy i Potworów

0
Po wielu miesiącach pracy, testów i zmian nadeszła ta chwila – stworzenie finalnej wersji gry! Oprócz wielu mniejszych poprawek w stosunku do poprzedniej posiada...

Zestaw początkującego czyli Age of Sigmar paints + tool set

0
Witam, dzisiejszy wpis dotyczy nowego zestawu farbek i narzędzi od Games Workshop, wydanego przy okazji nowej edycji Age of Sigmar.  ZESTAWPudełko to jest dedykowane początkującym...

Ciernie i gwiazdy cz.1 rdzeń mechaniki.

0
Witam, czas na pierwszy merytoryczny wpis na tym blogu, dotyczyć on będzie rdzenia mechaniki autorskiej gry fabularnej Ciernie i Gwiazdy mego autorstwa. Jak wspominałem...

Kosmici atakują czyli XCOM: Enemy Unknown

0
XCOM: ENEMY UNKNOWN to pierwsza od wielu lat w miarę udana, a co najważniejsze będąca sukcesem finansowym część jednej z najstarszych serii gier taktycznych...

Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna Gra Fabularna

0
Witam, w dzisiejszym wpisie zaprezentuje większy z moich autorskich projektów – papierową grę fabularną osadzoną w konwencji sci-fi. Idea stworzenia gry fabularnej powstała stopniowo,...

Wizardry 8 – czyli lochy i robale

0
Witam w pierwszy wpisie dotyczący elektronicznej rozgrywki. Dzisiaj opisze wrażenia z ogrywania klasycznego tytuły odradzającego się powoli gatunku gier polegających głównie na walce i...

Ciernie i gwiazdy cz.2 Kreacja postaci I

0
Witam, czas na pierwszą część schematu tworzenia postaci, oprócz suchych zasad będę również objaśniał ideę za nimi stojącą, czyli, jak i dlaczego obrałem takie,...

Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna gra fabularna 0.6

0
Dzisiejszy wpis będzie o kolejnej już wersji mej autorskiej gry fabularnej. Od poprzedniej wersji systemu wiele się zmieniło. Gry testowej ujawniły 3 problemy, które...

Ciernie i gwiazdy cz. 3 Kreacja postaci II

0
Witam w kolejnym wpisie na mym blogu, dziś będę kontynuował rozpoczęty wątek kreacji postaci. Opisany zostanie dziś ważny parametr wieku postaci oraz schemat pochodzenia...

Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna Gra fabularna 0.2

0
Od dawna nie pojawił się żaden wpis, częściowo z powodu przygotowywania materiałów do dzisiejszego – poprawiona i rozszerzona wersja zasad do obszerniejszego z mych...

Ciernie i gwiazdy cz.4 Kreacja postaci III

0
Witam w przedostatnim wpisie dotyczącym tworzenia postaci w mym autorskim systemie, dziś opiszę predyspozycje wrodzone, zdolności oraz listę umiejętności. Będzie to wpis dość obszerny,...

Ciernie i Gwiazdy: Gra fabularna 0.3 – cięcia i przyspieszenie.

0
Dzisiejszy wpis to kolejna już aktualizacja mej autorskiej gry fabularnej, która po okresie rozwoju gry bitewnej znów otrzymała trochę uwagi. Aktualna wersja różni się od...

Adam Jensen po raz drugi czyli Deus Ex Mankind Divided

0
Seria Deus Ex doczekała się nie dawno kolejnej odsłony. Kontynuuje ona historię Adama Jensena po wielkiej katastrofie, której świadkiem byliśmy pod koniec Human Revolution....

Dzicz i Potwory – Owoce testów

0
Po testach, rozmowach i zebranych opiniach wprowadziłem kilka poprawek do mechaniki gry. Dotyczą one głównie zasad tworzenia postaci oraz parametrów, choć nie zabrakło typowych...

Optymalizacja i poprawki czyli Ciernie i Gwiazdy: TGB 0.2

0
Wakacje to idealny czas na poświęcenie się rozwojowi swoich projektów, choć niektóre z nich, tak jak ten blog leżały odłogiem. W czasie zaniedbywania strony...

Spóźniony staruszek czyli Might&Magic VIII Day of the Destroyer

0
Dzisiejszy wpis dotyczy dość starej gry ze schyłkowej fazy rozwoju klasycznych komputerowych rpg – dungeon crawlerów. Gdy wychodził już ósmy tytuł długiej serii Might...

Ciernie i Gwiazdy – Wprowadzenie do świata I

0
Dawno nie było nic na temat mych autorskich systemów, więc dziś zamiast mechaniki przedstawię kawałek świata, dokładniej pierwszą rzecz, jaką powinien mieć każdy dobry...

Zwoje starszyzny czyli The Elder Scrolls III Morrowind

0
Dzisiejszy wpis dotyczy jednej z dziwniejszych gier w swoim czasie. Tytuł nastawiony na eksplorację i dużą dozę walki, posiadający przy tym okropnie źle zaprojektowany...

Taktyczne paroboty czyli Steamworld Heist

0
Dawno nie miałem okazji grać w bardziej taktyczne tytuły, a ten niepozorny indyk okazał się jedną z najprzyjemniejszych gier tego typu, jakie miałem szczęście...

Magowie i wojownicy czyli Wizards & Warriors

0
Witam, w dzisiejszym wpisie zajmę się starą i zapomnianą już produkcją – dungeon crawlerem Wizards&Warriors na PC, wydany w 2000 roku. Gra twórcy serii...

Najczęściej czytane:

Catan

The West