Gry

Witaj na moim blogu poświęconym pasji, która od dziesięcioleci fascynuje, bawi i łączy ludzi na całym świecie – gry komputerowe. Ta kategoria jest dedykowana wszystkiemu, co związane jest z tym niesamowitym światem, od klasycznych tytułów, które zdefiniowały gatunki, po najnowsze produkcje, które popychają granice technologii i opowiadania historii.
Historia i Ewolucja

Gry komputerowe mają długą i barwną historię, która sięga początków informatyki. Przez lata przekształciły się z prostych pikselowych rozrywek w skomplikowane dzieła sztuki, oferujące złożone historie i otwarte światy, które przyciągają graczy na dziesiątki godzin. W tej sekcji przyjrzymy się kluczowym momentom, które kształtowały branżę, i zrozumiemy, jak ewoluowała technologia, by umożliwić tworzenie coraz to bardziej złożonych i angażujących gier.
Gatunki i Mechaniki

Od szybkich strzelanek (FPS), przez strategiczne gry czasu rzeczywistego (RTS), po gry fabularne (RPG) i symulatory życia – gry komputerowe oferują niezliczone światy do eksploracji. W tej kategorii dokładnie przyglądamy się różnym gatunkom, analizując ich unikalne cechy, mechaniki i to, co sprawia, że są tak uwielbiane przez graczy. Ponadto, omówimy ewolucję poszczególnych gatunków i jak nowe technologie wpływają na rozwój i gameplay.
Recenzje i Prezentacje

Każdy tytuł, od niezależnych perełek po wielobudżetowe blockbustery, ma szansę znaleźć się pod naszym krytycznym okiem. W tej sekcji znajdziesz szczegółowe recenzje, które pomogą Ci zdecydować, w co warto zagrać. Prezentujemy zarówno nowości, jak i klasyki, które każdy miłośnik gier powinien znać. Nasze recenzje są szczere i obiektywne, zawsze stawiając na pierwszym miejscu doświadczenie gracza.
Poradniki i Triki

Niezależnie od tego, czy jesteś nowicjuszem, czy doświadczonym graczem, czasami każdy potrzebuje pomocy. W tej sekcji znajdziesz poradniki, które pomogą Ci przejść przez najtrudniejsze momenty gier, odkryć ukryte sekrety, czy też zoptymalizować ustawienia dla lepszej wydajności. Od prostych porad, po zaawansowane techniki – nasze poradniki są stworzone, by pomóc Ci czerpać jak najwięcej radości z gier.
Społeczność i Wydarzenia

Gry komputerowe to nie tylko samotna rozrywka. To także społeczność pasjonatów, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami, tworzą razem nowe światy i rywalizują ze sobą na licznych turniejach. Tutaj znajdziesz informacje o najważniejszych wydarzeniach w świecie gier, od lokalnych spotkań po międzynarodowe konwenty i e-sportowe mistrzostwa. Ponadto, to miejsce na dyskusje, wymianę doświadczeń i porad między graczami.

Głód krwi i łatek czyli Vampire the masquerade: bloodlines

0
Dzisiejszy wpis dotyczył będzie tytułu wyjątkowego, zarówno w pozytywnym aspekcie jakości fabuły i przyjemności z gry, jak i negatywnym, gdy dotyczy to jego początkowej...

Smoki i korpo czyli Shadowrun: Dragonfall

0
Shadowrun: Dragonfall to druga część trylogii osadzonej w ciekawym, fantastyczno-naukowym świecie gdzie technologia łączy się z magią. Mieszaniec ten pokazuje, że staroszkolne gry fabularne...

Modelarska recenzja – Monks of high river od Wyrd Miniatures

0
Po bojowym drobiu z dziwacznego dalekiego wschodu czas na bardziej ludzkich wojowników z systemu Malifaux – czyli mnichów. OPAKOWANIEModele zapakowane są w lśniący kartonik, w...

Obcy w pięciu smakach czyli Xenonauts

0
Xenonauts to tytuł wyrosły na nostalgii do starszych części serii XCOM, która po udanym odświeżeniu przywróciła zainteresowanie turowymi grami taktycznymi. Jednak dla wielu fanów...

Korporacyjny absurd napędzany ruskim energolem czyli Korpotale

0
W dzisiejszym wpisie omówię pierwszą grę twórców opowieści z Nyanii – prezentującą brutalny świat testowania gier – Korpotale.STRONA TECHNICZNAGra to typowy tytuł powstały dzięki...

Ciernie i Gwiazdy: TGB v 0.1b

0
Witam, dzisiejszy wpis znów dotyczyć będzie rozwijanej przeze mnie gry bitewnej. W ciągu ostatnich tygodni otrzymałem wiele opinii dotyczących mechaniki, prowadziłem dyskusje na forach...

Europa barbarorum II – Mod (nie)doskonały cz. 2

0
Dzisiaj zaprezentuję drugą część wspaniałej modyfikacji do gier serii Total war. Europa Barbarorum II kontynuuje wątek epoki hellenistycznej, jednak tym razem nie na silniku...

Pierun Łognisty czyli fajerbolowa słowiańczyzna

0
Po klasycznych lochach fantasy i parnych dżunglach pulpowego kontynentu czas zapuścić się do pradawnych puszcz i pól słowiańskiej krainy – Fajerbol: Pierun Łognisty czeka.     RDZEŃ...

Pełzający w lochach czyli odrodzenie dungeon crawler’ów

0
Gry typu dungeon grawler stanowiły pierwociny komputerowych gier fabularnych, przenosząc magię kostek, ręcznie rysowanych map lochów na kartkach w kratkę i walkę z zamieszkującymi...

Otchłań skalowania poziomów czyli TES IV Oblivion

0
Czwarta odsłona serii TES była tytułem wyczekiwanym, mającym przenieść otwarte światy na nowy poziom techniczny i rozreklamować je nie tylko na komputerach osobistych, ale...

Dzicz i Potwory – Owoce testów

0
Po testach, rozmowach i zebranych opiniach wprowadziłem kilka poprawek do mechaniki gry. Dotyczą one głównie zasad tworzenia postaci oraz parametrów, choć nie zabrakło typowych...

It’s over 9000 czyli o inflacji statystyk.

0
Dzisiejszy wpis nie będzie dotyczył konkretnego tytułu a ważnego elementu gier papierowych, jak i komputerowych. Jest nim wzrost statystyk: postaci, przedmiotów czy potworów Wzrost, który...

Kosmiczne ogrodnictwo czyli GROW HOME

0
Trzeba czasami odsapnąć od tych wszystkich traktujących się strasznie poważnie gier crpg czy strategii, a najlepszym lekarstwem na zatrucie są w mej opinii proste...

Ciernie i gwiazdy cz. 3 Kreacja postaci II

0
Witam w kolejnym wpisie na mym blogu, dziś będę kontynuował rozpoczęty wątek kreacji postaci. Opisany zostanie dziś ważny parametr wieku postaci oraz schemat pochodzenia...

Optymalizacja i poprawki czyli Ciernie i Gwiazdy: TGB 0.2

0
Wakacje to idealny czas na poświęcenie się rozwojowi swoich projektów, choć niektóre z nich, tak jak ten blog leżały odłogiem. W czasie zaniedbywania strony...

Cybernetyczna hybryda czyli System Shock 2

0
Od kilku lat można obserwować dążenie twórców do łączenia mechanizmów wielu gatunków gier w swoich tytułach, zwłaszcza jeśli chodzi o tzw. elementy rpg, popularne...

Ciernie i gwiazdy cz.1 rdzeń mechaniki.

0
Witam, czas na pierwszy merytoryczny wpis na tym blogu, dotyczyć on będzie rdzenia mechaniki autorskiej gry fabularnej Ciernie i Gwiazdy mego autorstwa. Jak wspominałem...

Modelarska recenzja – Ghar Flitters od Warlord Games

0
Dzisiaj czas na efekt poszukiwań modeli przydatnych do gier osadzonych w klimatach fantastyki naukowej czy cyberpunka – czyli robotów. O dziwo większość systemów osadzonych...

RPG a teorie spiskowe – Deus Ex

0
Witam, dziś zajmiemy się pierwszą częścią wyśmienitej serii pierwszoosobowych crpg akcji, która obchodzi 15 lecie – czyli legendarny już Deus Ex. Tytuł, który pokazał,...

Dzicz i Potwory – poprawki

0
Dzisiejszy wpis dotyczy znów mojej pomniejszej autorki rpg. Tym razem zapoznać można się ze zmianami i poprawkami, jakie do niej wprowadziłem. UDŹWIGW pierwszej wersji gry...

Najczęściej czytane: