Pełzający w lochach czyli odrodzenie dungeon crawler’ów

0
Gry typu dungeon grawler stanowiły pierwociny komputerowych gier fabularnych, przenosząc magię kostek, ręcznie rysowanych map lochów na kartkach w kratkę i walkę z zamieszkującymi...

Kosmiczne ogrodnictwo czyli GROW HOME

0
Trzeba czasami odsapnąć od tych wszystkich traktujących się strasznie poważnie gier crpg czy strategii, a najlepszym lekarstwem na zatrucie są w mej opinii proste...

Ciernie i gwiazdy cz. 3 Kreacja postaci II

0
Witam w kolejnym wpisie na mym blogu, dziś będę kontynuował rozpoczęty wątek kreacji postaci. Opisany zostanie dziś ważny parametr wieku postaci oraz schemat pochodzenia...

Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna Gra fabularna 0.2

0
Od dawna nie pojawił się żaden wpis, częściowo z powodu przygotowywania materiałów do dzisiejszego – poprawiona i rozszerzona wersja zasad do obszerniejszego z mych...

Ciernie i gwiazdy cz.4 Kreacja postaci III

0
Witam w przedostatnim wpisie dotyczącym tworzenia postaci w mym autorskim systemie, dziś opiszę predyspozycje wrodzone, zdolności oraz listę umiejętności. Będzie to wpis dość obszerny,...

Ciernie i gwiazdy cz.1 rdzeń mechaniki.

0
Witam, czas na pierwszy merytoryczny wpis na tym blogu, dotyczyć on będzie rdzenia mechaniki autorskiej gry fabularnej Ciernie i Gwiazdy mego autorstwa. Jak wspominałem...

Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna gra fabularna 0.6

0
Dzisiejszy wpis będzie o kolejnej już wersji mej autorskiej gry fabularnej. Od poprzedniej wersji systemu wiele się zmieniło. Gry testowej ujawniły 3 problemy, które...

Ciernie i Gwiazdy: TGB v 0.1b

0
Dziś czas na opublikowanie kolejnej wersji zasad do taktycznej gry bitewnej, będącej owocem kolejnych testów, przemyśleń i dyskusji na temat koncepcji gry oraz jej...

Kosmici atakują czyli XCOM: Enemy Unknown

0
XCOM: ENEMY UNKNOWN to pierwsza od wielu lat w miarę udana, a co najważniejsze będąca sukcesem finansowym część jednej z najstarszych serii gier taktycznych...

Spóźniony staruszek czyli Might&Magic VIII Day of the Destroyer

0
Dzisiejszy wpis dotyczy dość starej gry ze schyłkowej fazy rozwoju klasycznych komputerowych rpg – dungeon crawlerów. Gdy wychodził już ósmy tytuł długiej serii Might...

Koniec prac czyli ostateczna wersja Dziczy i Potworów

0
Po wielu miesiącach pracy, testów i zmian nadeszła ta chwila – stworzenie finalnej wersji gry! Oprócz wielu mniejszych poprawek w stosunku do poprzedniej posiada...

Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna Gra Fabularna

0
Witam, w dzisiejszym wpisie zaprezentuje większy z moich autorskich projektów – papierową grę fabularną osadzoną w konwencji sci-fi. Idea stworzenia gry fabularnej powstała stopniowo,...

Ciernie i Gwiazdy: Gra fabularna 0.3 – cięcia i przyspieszenie.

0
Dzisiejszy wpis to kolejna już aktualizacja mej autorskiej gry fabularnej, która po okresie rozwoju gry bitewnej znów otrzymała trochę uwagi.   Aktualna wersja różni się od...

Optymalizacja i poprawki czyli Ciernie i Gwiazdy: TGB 0.2

0
Wakacje to idealny czas na poświęcenie się rozwojowi swoich projektów, choć niektóre z nich, tak jak ten blog leżały odłogiem. W czasie zaniedbywania strony...

Ciernie i gwiazdy cz.2 Kreacja postaci I

0
Witam, czas na pierwszą część schematu tworzenia postaci, oprócz suchych zasad będę również objaśniał ideę za nimi stojącą, czyli, jak i dlaczego obrałem takie,...

Magią i mieczem czyli Dark Messiah of Might and Magic

0
Witam, dzisiejszy wpis dotyczy ciekawego połączenia perspektywy z pierwszej osoby i gry akcji osadzonej w pseudo średniowiecznym fantasy. Tytuł, który w mej opinii zawstydza...

Taktyczne paroboty czyli Steamworld Heist

0
Dawno nie miałem okazji grać w bardziej taktyczne tytuły, a ten niepozorny indyk okazał się jedną z najprzyjemniejszych gier tego typu, jakie miałem szczęście...

Adam Jensen po raz drugi czyli Deus Ex Mankind Divided

0
Seria Deus Ex doczekała się nie dawno kolejnej odsłony. Kontynuuje ona historię Adama Jensena po wielkiej katastrofie, której świadkiem byliśmy pod koniec Human Revolution....

Dzicz i Potwory – Owoce testów

0
Po testach, rozmowach i zebranych opiniach wprowadziłem kilka poprawek do mechaniki gry. Dotyczą one głównie zasad tworzenia postaci oraz parametrów, choć nie zabrakło typowych...

Tajemnicza wyspa czyli Legend of Grimrock II

0
Legend of Grimrock jest przedstawicielem odrodzonego z popiołów gatunku archaicznych gier crpg typu dungeon crawler. Druga część poprawiła słabości poprzednika, dzięki czemu uzyskaliśmy tytuł...

Ciernie i Gwiazdy – Wprowadzenie do świata I

0
Dawno nie było nic na temat mych autorskich systemów, więc dziś zamiast mechaniki przedstawię kawałek świata, dokładniej pierwszą rzecz, jaką powinien mieć każdy dobry...

Kosmiczny rogal czyli FTL: Faster than light

0
Witam, w dzisiejszym dwudziestym już wpisie omówię grę łączącą dwa skrajne elementy – przyjemną rozgrywkę z frustracją, mieszanka to typowa dla tzw. rogalików, gier...

Terra Incognita czyli pulpowy Fajerbol

0
Dzisiejszy wpis powraca do mechaniki Fajerbola, ale zamiast klimatów klasycznego fantasy trafiamy do pulpowych lat 20 i 30, gdzie nasi poszukiwacze przygód eksplorują tytułowy...

Zmęczenie materiału, czyli czemu nie gram w crpg

0
Ostatnio doszło u mnie do totalnego zniechęcenia się gatunkiem komputerowych gier fabularnych, co wpłynęło m.in. na zmniejszenie częstotliwości wpisów na blogu. Spowodowane to jest...

Wizardry 8 – czyli lochy i robale

0
Witam w pierwszy wpisie dotyczący elektronicznej rozgrywki. Dzisiaj opisze wrażenia z ogrywania klasycznego tytuły odradzającego się powoli gatunku gier polegających głównie na walce i...

Głód krwi i łatek czyli Vampire the masquerade: bloodlines

0
Dzisiejszy wpis dotyczył będzie tytułu wyjątkowego, zarówno w pozytywnym aspekcie jakości fabuły i przyjemności z gry, jak i negatywnym, gdy dotyczy to jego początkowej...

Magowie i wojownicy czyli Wizards & Warriors

0
Witam, w dzisiejszym wpisie zajmę się starą i zapomnianą już produkcją – dungeon crawlerem Wizards&Warriors na PC, wydany w 2000 roku. Gra twórcy serii...

Neon Lights czyli cyberpunkowy fajerbol.

0
Czas na kolejny świat do ognistej kuli. Opuszczamy słowiańskie bory do świata, gdzie nie ma dla nich miejsca, bo brak jest światła słońca i...

Pierun Łognisty czyli fajerbolowa słowiańczyzna

0
Po klasycznych lochach fantasy i parnych dżunglach pulpowego kontynentu czas zapuścić się do pradawnych puszcz i pól słowiańskiej krainy – Fajerbol: Pierun Łognisty czeka.       RDZEŃ...

Podziemia i jeszcze raz podziemia – Seria Avernum

0
Witam w dzisiejszym wpisie dotyczącym dość mało znanej serii klasycznych crpg dostępnych na PC – Avernum studia Spiderweb Software. Marka ta liczy sobie już...

It’s over 9000 czyli o inflacji statystyk.

0
Dzisiejszy wpis nie będzie dotyczył konkretnego tytułu a ważnego elementu gier papierowych, jak i komputerowych. Jest nim wzrost statystyk: postaci, przedmiotów czy potworów   Wzrost, który...

Dzicz & Potwory: Gra fabularna

0
Wraz z odzewem i krytyką w trakcie prac nad Cierniami i Gwiazdami znalazłem inspirację, aby popracować nad czymś mniejszym, będącym testem pewnych rozwiązań i...

Dzicz i Potwory – poprawki

0
Dzisiejszy wpis dotyczy znów mojej pomniejszej autorki rpg. Tym razem zapoznać można się ze zmianami i poprawkami, jakie do niej wprowadziłem.   UDŹWIG W pierwszej wersji gry...

Optymalizacja kreacji postaci, czyli kolejne poprawki do DIP

0
W ciągu testów wyszło kilka dodatkowych baboli. Więc wprowadziłem kolejne zmiany i poprawki.       PARAMETRY Zmianie uległa znowu cecha statusu, która z powodu odmiennej skali działania oraz...

Cybernetyczna hybryda czyli System Shock 2

0
Od kilku lat można obserwować dążenie twórców do łączenia mechanizmów wielu gatunków gier w swoich tytułach, zwłaszcza jeśli chodzi o tzw. elementy rpg, popularne...

Zwoje starszyzny czyli The Elder Scrolls III Morrowind

0
Dzisiejszy wpis dotyczy jednej z dziwniejszych gier w swoim czasie. Tytuł nastawiony na eksplorację i dużą dozę walki, posiadający przy tym okropnie źle zaprojektowany...

RPG a teorie spiskowe – Deus Ex

0
Witam, dziś zajmiemy się pierwszą częścią wyśmienitej serii pierwszoosobowych crpg akcji, która obchodzi 15 lecie – czyli legendarny już Deus Ex. Tytuł, który pokazał,...

Seryjne umieranie czyli Dark Souls

0
Kontynuując wątek bohaterów gier, których termin przydatności do spożycia dawno się skończył, opiszę moje doświadczenia z dość znaną marką rodem z Azji.   Seria dark Souls...

Modelarska recenzja – Weyland-Yutani Commandos od Prodos Games

0
Wracając do modeli prezentujących przyszłość zahaczyłem o pudełko zawierających pracowników jednej z najbardziej sztampowo złych korporacji przyszłości – Weyland-Yutani znane z uniwersum Obcego. OPAKOWANIE Modele 5...

Ciernie i Gwiazdy: Taktyczna Gra Bitewna wersja 0.1

0
Witam w dzisiejszym wpisie, kontynuującym tematykę gier bitewnych, dziś jednak nie będzie opinii na temat istniejącego już systemu, a prezentacja mojej autorskiej mechaniki. Pomysł,...

Do trzech razy sztuka – Deus Ex Bunt Ludzkości

0
Witam, w dzisiejszym wpisie rozpiszę się na temat kolejnej części serii Deus Ex. Trzeci tytuł cyklu jest jedną z nielicznych gier będących udanym wskrzeszenie...

Modelarska recenzja – Ksenomorfy od Prodos Games

0
Ostatnio prezentowane modele żołnierzy korporacyjnych muszą mieć odpowiedniego oponenta- czas więc na figurki pasożytniczej rasy kosmitów.   OPAKOWANIE Modele zapakowane są w woreczki strunowe umieszczone całkiem dużym...

Rogalikowy taniec czyli Crypt of the Necrodancer

0
Dziś uderzę w grę znacznie krótszą niż poprzednio opisywane. W tym tytule również jest dużo nieumarłych i zgonów jak w każdym dobrym rogaliku, a...

Iluminaci raz jeszcze – Deus Ex Invisible War

0
Witam, dzisiejszy wpis wraca do zaniedbanego tematu komputerowych gier fabularnych, a dokładnie serii Deus Ex. Druga część cyklu niestety zawiodła oczekiwania graczy, okazując się...

Moc przyjaźni czyli Chroma Squad

0
Dzisiejszy wpis dotyczył będzie tak jak poprzednio gry taktycznej, również podchodzącej z humorem i ciekawymi pomysłami do tematu. Tym razem jednak, zamiast robotów na...

Modelarska recenzja – Ghar Flitters od Warlord Games

0
Dzisiaj czas na efekt poszukiwań modeli przydatnych do gier osadzonych w klimatach fantastyki naukowej czy cyberpunka – czyli robotów. O dziwo większość systemów osadzonych...

Korporacyjny absurd napędzany ruskim energolem czyli Korpotale

0
W dzisiejszym wpisie omówię pierwszą grę twórców opowieści z Nyanii – prezentującą brutalny świat testowania gier – Korpotale. STRONA TECHNICZNA Gra to typowy tytuł powstały dzięki...

Obcy w pięciu smakach czyli Xenonauts

0
Xenonauts to tytuł wyrosły na nostalgii do starszych części serii XCOM, która po udanym odświeżeniu przywróciła zainteresowanie turowymi grami taktycznymi. Jednak dla wielu fanów...

Modelarska recenzja – KTO „Borsuk” od Zen Terrain

0
Dzisiaj przybliżę wam moją opinię na temat produktu firmy Zen Terrain, a dokładniej Kołowego Transportera Opancerzonego (KTO) o nawiązującej do sprzętu polskiej armii nazwie...

Kotełkowi przygodziści czyli Opowieści z Nyanii

0
Niedawno był dzień kota, a wraz z nim doszło do premiery gry fabularnej o kotach, powstałej dzięki wsparciu społeczności wspieram.to Jako jeden ze wspierających...

Dzikie wojowniczki czyli Farrow Valkyries

0
Tym razem w modelarskiej recenzji trafia zestaw innego amerykańskiego producenta – Privateer press, a dokładnie frakcji Minions do ich gry Hordes.       OPAKOWANIE Modele zapakowane są w...

Smoki i korpo czyli Shadowrun: Dragonfall

0
Shadowrun: Dragonfall to druga część trylogii osadzonej w ciekawym, fantastyczno-naukowym świecie gdzie technologia łączy się z magią. Mieszaniec ten pokazuje, że staroszkolne gry fabularne...

Czaszki i młotki – czyli siły z Warhammer 40k. na mechanice Cierni i Gwiazd

0
Witam, dziś połączenie dwóch ostatnich tematów na mym blogu – autorskich pomysłów oraz rozpoczętego wątku gier bitewnych. Jak sam tytuł mówi, zaprezentuje pewien eksperyment...

Czas zacząć

0
Witam w pierwszym wpisie na blogu, który dotyczyć będzie jednej z moich pasji – szeroko pojętych gier fabularnych i bitewnych. Wpisy dotyczyć będą nie...

Modelarska recenzja – Monks of high river od Wyrd Miniatures

0
Po bojowym drobiu z dziwacznego dalekiego wschodu czas na bardziej ludzkich wojowników z systemu Malifaux – czyli mnichów.   OPAKOWANIE Modele zapakowane są w lśniący kartonik, w...

Łuskowaty myśliwy czyli Longchops

0
Tym razem w modelarskiej recenzji na warsztat trafia kolejna figurka od Privateers Press, przypadkiem do tej samej frakcji co poprzednio. Jednak zamiast bojowego bekonu...

Modelarska recenzja – Tengu od Wyrd Miniatures

0
W recenzji modeli wrócimy znów do klimatów dalekiego wschodu, tym razem jednak nie w stylu futurystycznych robotów a demonicznych istot zwanych tengu. OPAKOWANIE Modele umieszczone są...

Ciernie i Gwiazdy: TGB – nowe listy armii.

0
Witam, dzisiejszy wpis nie będzie należał do najdłuższych, więc przejdźmy do konkretów. Pierwsze – w sobotę 28 listopada sklep ERPGEGIE w Katowicach o godzinie...

Ciernie i Gwiazdy: TGB v 0.1b

0
Witam, dzisiejszy wpis znów dotyczyć będzie rozwijanej przeze mnie gry bitewnej. W ciągu ostatnich tygodni otrzymałem wiele opinii dotyczących mechaniki, prowadziłem dyskusje na forach...

Mrok, czaszki i boltery – Warhammer 40.000

0
Witam, w dzisiejszym wpisie wstępnie omówię najpopularniejszy figurowy system bitewny – Warhammer 40.000 od Games Workshop. Gra, która przez długi czas wraz ze swoim...

Losowe wpisy:

Modelarska recenzja – KTO „Borsuk” od Zen Terrain

0
Dzisiaj przybliżę wam moją opinię na temat produktu firmy Zen Terrain, a dokładniej Kołowego Transportera Opancerzonego (KTO) o nawiązującej do sprzętu polskiej armii nazwie Borsuk. Wykonany został on podobnie jak inne produkty tej firmy z płyty HDF. OPAKOWANIE Model zapakowany jest w solidne kartonowe pudełko z logiem producenta, a jego części...