Pełzający w lochach czyli odrodzenie dungeon crawler’ów

0
Gry typu dungeon grawler stanowiły pierwociny komputerowych gier fabularnych, przenosząc magię kostek, ręcznie rysowanych map lochów na kartkach w kratkę i walkę z zamieszkującymi...

Kosmici atakują czyli XCOM: Enemy Unknown

0
XCOM: ENEMY UNKNOWN to pierwsza od wielu lat w miarę udana, a co najważniejsze będąca sukcesem finansowym część jednej z najstarszych serii gier taktycznych...

Kosmiczne ogrodnictwo czyli GROW HOME

0
Trzeba czasami odsapnąć od tych wszystkich traktujących się strasznie poważnie gier crpg czy strategii, a najlepszym lekarstwem na zatrucie są w mej opinii proste...

Głód krwi i łatek czyli Vampire the masquerade: bloodlines

0
Dzisiejszy wpis dotyczył będzie tytułu wyjątkowego, zarówno w pozytywnym aspekcie jakości fabuły i przyjemności z gry, jak i negatywnym, gdy dotyczy to jego początkowej...

Spóźniony staruszek czyli Might&Magic VIII Day of the Destroyer

0
Dzisiejszy wpis dotyczy dość starej gry ze schyłkowej fazy rozwoju klasycznych komputerowych rpg – dungeon crawlerów. Gdy wychodził już ósmy tytuł długiej serii Might...

Ciernie i gwiazdy cz. 3 Kreacja postaci II

0
Witam w kolejnym wpisie na mym blogu, dziś będę kontynuował rozpoczęty wątek kreacji postaci. Opisany zostanie dziś ważny parametr wieku postaci oraz schemat pochodzenia...

Wizardry 8 – czyli lochy i robale

0
Witam w pierwszy wpisie dotyczący elektronicznej rozgrywki. Dzisiaj opisze wrażenia z ogrywania klasycznego tytuły odradzającego się powoli gatunku gier polegających głównie na walce i...

Zmęczenie materiału, czyli czemu nie gram w crpg

0
Ostatnio doszło u mnie do totalnego zniechęcenia się gatunkiem komputerowych gier fabularnych, co wpłynęło m.in. na zmniejszenie częstotliwości wpisów na blogu. Spowodowane to jest...

Pierun Łognisty czyli fajerbolowa słowiańczyzna

0
Po klasycznych lochach fantasy i parnych dżunglach pulpowego kontynentu czas zapuścić się do pradawnych puszcz i pól słowiańskiej krainy – Fajerbol: Pierun Łognisty czeka.       RDZEŃ...

Koniec prac czyli ostateczna wersja Dziczy i Potworów

0
Po wielu miesiącach pracy, testów i zmian nadeszła ta chwila – stworzenie finalnej wersji gry! Oprócz wielu mniejszych poprawek w stosunku do poprzedniej posiada...

Dzicz i Potwory – Owoce testów

0
Po testach, rozmowach i zebranych opiniach wprowadziłem kilka poprawek do mechaniki gry. Dotyczą one głównie zasad tworzenia postaci oraz parametrów, choć nie zabrakło typowych...

Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna Gra fabularna 0.2

0
Od dawna nie pojawił się żaden wpis, częściowo z powodu przygotowywania materiałów do dzisiejszego – poprawiona i rozszerzona wersja zasad do obszerniejszego z mych...

Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna Gra Fabularna

0
Witam, w dzisiejszym wpisie zaprezentuje większy z moich autorskich projektów – papierową grę fabularną osadzoną w konwencji sci-fi. Idea stworzenia gry fabularnej powstała stopniowo,...

Neon Lights czyli cyberpunkowy fajerbol.

0
Czas na kolejny świat do ognistej kuli. Opuszczamy słowiańskie bory do świata, gdzie nie ma dla nich miejsca, bo brak jest światła słońca i...

Ciernie i Gwiazdy: Gra fabularna 0.3 – cięcia i przyspieszenie.

0
Dzisiejszy wpis to kolejna już aktualizacja mej autorskiej gry fabularnej, która po okresie rozwoju gry bitewnej znów otrzymała trochę uwagi.   Aktualna wersja różni się od...

Tajemnicza wyspa czyli Legend of Grimrock II

0
Legend of Grimrock jest przedstawicielem odrodzonego z popiołów gatunku archaicznych gier crpg typu dungeon crawler. Druga część poprawiła słabości poprzednika, dzięki czemu uzyskaliśmy tytuł...

Ciernie i Gwiazdy: TGB v 0.1b

0
Dziś czas na opublikowanie kolejnej wersji zasad do taktycznej gry bitewnej, będącej owocem kolejnych testów, przemyśleń i dyskusji na temat koncepcji gry oraz jej...

Ciernie i gwiazdy cz.4 Kreacja postaci III

0
Witam w przedostatnim wpisie dotyczącym tworzenia postaci w mym autorskim systemie, dziś opiszę predyspozycje wrodzone, zdolności oraz listę umiejętności. Będzie to wpis dość obszerny,...

Optymalizacja i poprawki czyli Ciernie i Gwiazdy: TGB 0.2

0
Wakacje to idealny czas na poświęcenie się rozwojowi swoich projektów, choć niektóre z nich, tak jak ten blog leżały odłogiem. W czasie zaniedbywania strony...

Obcy w pięciu smakach czyli Xenonauts

0
Xenonauts to tytuł wyrosły na nostalgii do starszych części serii XCOM, która po udanym odświeżeniu przywróciła zainteresowanie turowymi grami taktycznymi. Jednak dla wielu fanów...

Terra Incognita czyli pulpowy Fajerbol

0
Dzisiejszy wpis powraca do mechaniki Fajerbola, ale zamiast klimatów klasycznego fantasy trafiamy do pulpowych lat 20 i 30, gdzie nasi poszukiwacze przygód eksplorują tytułowy...

Taktyczne paroboty czyli Steamworld Heist

0
Dawno nie miałem okazji grać w bardziej taktyczne tytuły, a ten niepozorny indyk okazał się jedną z najprzyjemniejszych gier tego typu, jakie miałem szczęście...

Ciernie i Gwiazdy – Wprowadzenie do świata I

0
Dawno nie było nic na temat mych autorskich systemów, więc dziś zamiast mechaniki przedstawię kawałek świata, dokładniej pierwszą rzecz, jaką powinien mieć każdy dobry...

Adam Jensen po raz drugi czyli Deus Ex Mankind Divided

0
Seria Deus Ex doczekała się nie dawno kolejnej odsłony. Kontynuuje ona historię Adama Jensena po wielkiej katastrofie, której świadkiem byliśmy pod koniec Human Revolution....

Ciernie i gwiazdy cz.1 rdzeń mechaniki.

0
Witam, czas na pierwszy merytoryczny wpis na tym blogu, dotyczyć on będzie rdzenia mechaniki autorskiej gry fabularnej Ciernie i Gwiazdy mego autorstwa. Jak wspominałem...

Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna gra fabularna 0.6

0
Dzisiejszy wpis będzie o kolejnej już wersji mej autorskiej gry fabularnej. Od poprzedniej wersji systemu wiele się zmieniło. Gry testowej ujawniły 3 problemy, które...

Kosmiczny rogal czyli FTL: Faster than light

0
Witam, w dzisiejszym dwudziestym już wpisie omówię grę łączącą dwa skrajne elementy – przyjemną rozgrywkę z frustracją, mieszanka to typowa dla tzw. rogalików, gier...

RPG a teorie spiskowe – Deus Ex

0
Witam, dziś zajmiemy się pierwszą częścią wyśmienitej serii pierwszoosobowych crpg akcji, która obchodzi 15 lecie – czyli legendarny już Deus Ex. Tytuł, który pokazał,...

Cybernetyczna hybryda czyli System Shock 2

0
Od kilku lat można obserwować dążenie twórców do łączenia mechanizmów wielu gatunków gier w swoich tytułach, zwłaszcza jeśli chodzi o tzw. elementy rpg, popularne...

Podziemia i jeszcze raz podziemia – Seria Avernum

0
Witam w dzisiejszym wpisie dotyczącym dość mało znanej serii klasycznych crpg dostępnych na PC – Avernum studia Spiderweb Software. Marka ta liczy sobie już...

Ciernie i gwiazdy cz.2 Kreacja postaci I

0
Witam, czas na pierwszą część schematu tworzenia postaci, oprócz suchych zasad będę również objaśniał ideę za nimi stojącą, czyli, jak i dlaczego obrałem takie,...

Magowie i wojownicy czyli Wizards & Warriors

0
Witam, w dzisiejszym wpisie zajmę się starą i zapomnianą już produkcją – dungeon crawlerem Wizards&Warriors na PC, wydany w 2000 roku. Gra twórcy serii...

Do trzech razy sztuka – Deus Ex Bunt Ludzkości

0
Witam, w dzisiejszym wpisie rozpiszę się na temat kolejnej części serii Deus Ex. Trzeci tytuł cyklu jest jedną z nielicznych gier będących udanym wskrzeszenie...

Korporacyjny absurd napędzany ruskim energolem czyli Korpotale

0
W dzisiejszym wpisie omówię pierwszą grę twórców opowieści z Nyanii – prezentującą brutalny świat testowania gier – Korpotale. STRONA TECHNICZNA Gra to typowy tytuł powstały dzięki...

Modelarska recenzja – Tengu od Wyrd Miniatures

0
W recenzji modeli wrócimy znów do klimatów dalekiego wschodu, tym razem jednak nie w stylu futurystycznych robotów a demonicznych istot zwanych tengu. OPAKOWANIE Modele umieszczone są...

Modelarska recenzja – Ghar Flitters od Warlord Games

0
Dzisiaj czas na efekt poszukiwań modeli przydatnych do gier osadzonych w klimatach fantastyki naukowej czy cyberpunka – czyli robotów. O dziwo większość systemów osadzonych...

Rogalikowy taniec czyli Crypt of the Necrodancer

0
Dziś uderzę w grę znacznie krótszą niż poprzednio opisywane. W tym tytule również jest dużo nieumarłych i zgonów jak w każdym dobrym rogaliku, a...

Iluminaci raz jeszcze – Deus Ex Invisible War

0
Witam, dzisiejszy wpis wraca do zaniedbanego tematu komputerowych gier fabularnych, a dokładnie serii Deus Ex. Druga część cyklu niestety zawiodła oczekiwania graczy, okazując się...

Magią i mieczem czyli Dark Messiah of Might and Magic

0
Witam, dzisiejszy wpis dotyczy ciekawego połączenia perspektywy z pierwszej osoby i gry akcji osadzonej w pseudo średniowiecznym fantasy. Tytuł, który w mej opinii zawstydza...

It’s over 9000 czyli o inflacji statystyk.

0
Dzisiejszy wpis nie będzie dotyczył konkretnego tytułu a ważnego elementu gier papierowych, jak i komputerowych. Jest nim wzrost statystyk: postaci, przedmiotów czy potworów   Wzrost, który...

Modelarska recenzja – Weyland-Yutani Commandos od Prodos Games

0
Wracając do modeli prezentujących przyszłość zahaczyłem o pudełko zawierających pracowników jednej z najbardziej sztampowo złych korporacji przyszłości – Weyland-Yutani znane z uniwersum Obcego. OPAKOWANIE Modele 5...

Modelarska recenzja – Monks of high river od Wyrd Miniatures

0
Po bojowym drobiu z dziwacznego dalekiego wschodu czas na bardziej ludzkich wojowników z systemu Malifaux – czyli mnichów.   OPAKOWANIE Modele zapakowane są w lśniący kartonik, w...

Seryjne umieranie czyli Dark Souls

0
Kontynuując wątek bohaterów gier, których termin przydatności do spożycia dawno się skończył, opiszę moje doświadczenia z dość znaną marką rodem z Azji.   Seria dark Souls...

Optymalizacja kreacji postaci, czyli kolejne poprawki do DIP

0
W ciągu testów wyszło kilka dodatkowych baboli. Więc wprowadziłem kolejne zmiany i poprawki.       PARAMETRY Zmianie uległa znowu cecha statusu, która z powodu odmiennej skali działania oraz...

Moc przyjaźni czyli Chroma Squad

0
Dzisiejszy wpis dotyczył będzie tak jak poprzednio gry taktycznej, również podchodzącej z humorem i ciekawymi pomysłami do tematu. Tym razem jednak, zamiast robotów na...

Zwoje starszyzny czyli The Elder Scrolls III Morrowind

0
Dzisiejszy wpis dotyczy jednej z dziwniejszych gier w swoim czasie. Tytuł nastawiony na eksplorację i dużą dozę walki, posiadający przy tym okropnie źle zaprojektowany...

Modelarska recenzja – KTO „Borsuk” od Zen Terrain

0
Dzisiaj przybliżę wam moją opinię na temat produktu firmy Zen Terrain, a dokładniej Kołowego Transportera Opancerzonego (KTO) o nawiązującej do sprzętu polskiej armii nazwie...

Smoki i korpo czyli Shadowrun: Dragonfall

0
Shadowrun: Dragonfall to druga część trylogii osadzonej w ciekawym, fantastyczno-naukowym świecie gdzie technologia łączy się z magią. Mieszaniec ten pokazuje, że staroszkolne gry fabularne...

Łuskowaty myśliwy czyli Longchops

0
Tym razem w modelarskiej recenzji na warsztat trafia kolejna figurka od Privateers Press, przypadkiem do tej samej frakcji co poprzednio. Jednak zamiast bojowego bekonu...

Dzicz & Potwory: Gra fabularna

0
Wraz z odzewem i krytyką w trakcie prac nad Cierniami i Gwiazdami znalazłem inspirację, aby popracować nad czymś mniejszym, będącym testem pewnych rozwiązań i...

Ciernie i Gwiazdy: Taktyczna Gra Bitewna wersja 0.1

0
Witam w dzisiejszym wpisie, kontynuującym tematykę gier bitewnych, dziś jednak nie będzie opinii na temat istniejącego już systemu, a prezentacja mojej autorskiej mechaniki. Pomysł,...

Kotełkowi przygodziści czyli Opowieści z Nyanii

0
Niedawno był dzień kota, a wraz z nim doszło do premiery gry fabularnej o kotach, powstałej dzięki wsparciu społeczności wspieram.to Jako jeden ze wspierających...

Czas zacząć

0
Witam w pierwszym wpisie na blogu, który dotyczyć będzie jednej z moich pasji – szeroko pojętych gier fabularnych i bitewnych. Wpisy dotyczyć będą nie...

Modelarska recenzja – Ksenomorfy od Prodos Games

0
Ostatnio prezentowane modele żołnierzy korporacyjnych muszą mieć odpowiedniego oponenta- czas więc na figurki pasożytniczej rasy kosmitów.   OPAKOWANIE Modele zapakowane są w woreczki strunowe umieszczone całkiem dużym...

Dzikie wojowniczki czyli Farrow Valkyries

0
Tym razem w modelarskiej recenzji trafia zestaw innego amerykańskiego producenta – Privateer press, a dokładnie frakcji Minions do ich gry Hordes.       OPAKOWANIE Modele zapakowane są w...

Dzicz i Potwory – poprawki

0
Dzisiejszy wpis dotyczy znów mojej pomniejszej autorki rpg. Tym razem zapoznać można się ze zmianami i poprawkami, jakie do niej wprowadziłem.   UDŹWIG W pierwszej wersji gry...

Czaszki i młotki – czyli siły z Warhammer 40k. na mechanice Cierni i Gwiazd

0
Witam, dziś połączenie dwóch ostatnich tematów na mym blogu – autorskich pomysłów oraz rozpoczętego wątku gier bitewnych. Jak sam tytuł mówi, zaprezentuje pewien eksperyment...

Ciernie i Gwiazdy: TGB v 0.1b

0
Witam, dzisiejszy wpis znów dotyczyć będzie rozwijanej przeze mnie gry bitewnej. W ciągu ostatnich tygodni otrzymałem wiele opinii dotyczących mechaniki, prowadziłem dyskusje na forach...

Ciernie i Gwiazdy: TGB – nowe listy armii.

0
Witam, dzisiejszy wpis nie będzie należał do najdłuższych, więc przejdźmy do konkretów. Pierwsze – w sobotę 28 listopada sklep ERPGEGIE w Katowicach o godzinie...

Mrok, czaszki i boltery – Warhammer 40.000

0
Witam, w dzisiejszym wpisie wstępnie omówię najpopularniejszy figurowy system bitewny – Warhammer 40.000 od Games Workshop. Gra, która przez długi czas wraz ze swoim...

Losowe wpisy:

Terra Incognita czyli pulpowy Fajerbol

0
Dzisiejszy wpis powraca do mechaniki Fajerbola, ale zamiast klimatów klasycznego fantasy trafiamy do pulpowych lat 20 i 30, gdzie nasi poszukiwacze przygód eksplorują tytułowy świeżo poznany ląd, pełen tajemnic, niebezpieczeństw i przygód!       RDZEŃ MECHANIKI Gra korzysta w pełni z silnika oryginalnego Fajerbola, więc tu skupię się na różnicach pomiędzy podręcznikami –...