Gry

Witaj na moim blogu poświęconym pasji, która od dziesięcioleci fascynuje, bawi i łączy ludzi na całym świecie – gry komputerowe. Ta kategoria jest dedykowana wszystkiemu, co związane jest z tym niesamowitym światem, od klasycznych tytułów, które zdefiniowały gatunki, po najnowsze produkcje, które popychają granice technologii i opowiadania historii.
Historia i Ewolucja

Gry komputerowe mają długą i barwną historię, która sięga początków informatyki. Przez lata przekształciły się z prostych pikselowych rozrywek w skomplikowane dzieła sztuki, oferujące złożone historie i otwarte światy, które przyciągają graczy na dziesiątki godzin. W tej sekcji przyjrzymy się kluczowym momentom, które kształtowały branżę, i zrozumiemy, jak ewoluowała technologia, by umożliwić tworzenie coraz to bardziej złożonych i angażujących gier.
Gatunki i Mechaniki

Od szybkich strzelanek (FPS), przez strategiczne gry czasu rzeczywistego (RTS), po gry fabularne (RPG) i symulatory życia – gry komputerowe oferują niezliczone światy do eksploracji. W tej kategorii dokładnie przyglądamy się różnym gatunkom, analizując ich unikalne cechy, mechaniki i to, co sprawia, że są tak uwielbiane przez graczy. Ponadto, omówimy ewolucję poszczególnych gatunków i jak nowe technologie wpływają na rozwój i gameplay.
Recenzje i Prezentacje

Każdy tytuł, od niezależnych perełek po wielobudżetowe blockbustery, ma szansę znaleźć się pod naszym krytycznym okiem. W tej sekcji znajdziesz szczegółowe recenzje, które pomogą Ci zdecydować, w co warto zagrać. Prezentujemy zarówno nowości, jak i klasyki, które każdy miłośnik gier powinien znać. Nasze recenzje są szczere i obiektywne, zawsze stawiając na pierwszym miejscu doświadczenie gracza.
Poradniki i Triki

Niezależnie od tego, czy jesteś nowicjuszem, czy doświadczonym graczem, czasami każdy potrzebuje pomocy. W tej sekcji znajdziesz poradniki, które pomogą Ci przejść przez najtrudniejsze momenty gier, odkryć ukryte sekrety, czy też zoptymalizować ustawienia dla lepszej wydajności. Od prostych porad, po zaawansowane techniki – nasze poradniki są stworzone, by pomóc Ci czerpać jak najwięcej radości z gier.
Społeczność i Wydarzenia

Gry komputerowe to nie tylko samotna rozrywka. To także społeczność pasjonatów, którzy dzielą się swoimi doświadczeniami, tworzą razem nowe światy i rywalizują ze sobą na licznych turniejach. Tutaj znajdziesz informacje o najważniejszych wydarzeniach w świecie gier, od lokalnych spotkań po międzynarodowe konwenty i e-sportowe mistrzostwa. Ponadto, to miejsce na dyskusje, wymianę doświadczeń i porad między graczami.

Zestaw początkującego czyli Age of Sigmar paints + tool set

0
Witam, dzisiejszy wpis dotyczy nowego zestawu farbek i narzędzi od Games Workshop, wydanego przy okazji nowej edycji Age of Sigmar.  ZESTAWPudełko to jest dedykowane początkującym...

Ciernie i gwiazdy cz.1 rdzeń mechaniki.

0
Witam, czas na pierwszy merytoryczny wpis na tym blogu, dotyczyć on będzie rdzenia mechaniki autorskiej gry fabularnej Ciernie i Gwiazdy mego autorstwa. Jak wspominałem...

Kosmici atakują czyli XCOM: Enemy Unknown

0
XCOM: ENEMY UNKNOWN to pierwsza od wielu lat w miarę udana, a co najważniejsze będąca sukcesem finansowym część jednej z najstarszych serii gier taktycznych...

Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna Gra Fabularna

0
Witam, w dzisiejszym wpisie zaprezentuje większy z moich autorskich projektów – papierową grę fabularną osadzoną w konwencji sci-fi. Idea stworzenia gry fabularnej powstała stopniowo,...

Ciernie i gwiazdy cz.2 Kreacja postaci I

0
Witam, czas na pierwszą część schematu tworzenia postaci, oprócz suchych zasad będę również objaśniał ideę za nimi stojącą, czyli, jak i dlaczego obrałem takie,...

Ciernie i gwiazdy cz. 3 Kreacja postaci II

0
Witam w kolejnym wpisie na mym blogu, dziś będę kontynuował rozpoczęty wątek kreacji postaci. Opisany zostanie dziś ważny parametr wieku postaci oraz schemat pochodzenia...

Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna gra fabularna 0.6

0
Dzisiejszy wpis będzie o kolejnej już wersji mej autorskiej gry fabularnej. Od poprzedniej wersji systemu wiele się zmieniło. Gry testowej ujawniły 3 problemy, które...

Wizardry 8 – czyli lochy i robale

0
Witam w pierwszy wpisie dotyczący elektronicznej rozgrywki. Dzisiaj opisze wrażenia z ogrywania klasycznego tytuły odradzającego się powoli gatunku gier polegających głównie na walce i...

Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna Gra fabularna 0.2

0
Od dawna nie pojawił się żaden wpis, częściowo z powodu przygotowywania materiałów do dzisiejszego – poprawiona i rozszerzona wersja zasad do obszerniejszego z mych...

Ciernie i gwiazdy cz.4 Kreacja postaci III

0
Witam w przedostatnim wpisie dotyczącym tworzenia postaci w mym autorskim systemie, dziś opiszę predyspozycje wrodzone, zdolności oraz listę umiejętności. Będzie to wpis dość obszerny,...

Ciernie i Gwiazdy: Gra fabularna 0.3 – cięcia i przyspieszenie.

0
Dzisiejszy wpis to kolejna już aktualizacja mej autorskiej gry fabularnej, która po okresie rozwoju gry bitewnej znów otrzymała trochę uwagi. Aktualna wersja różni się od...

Dzicz i Potwory – Owoce testów

0
Po testach, rozmowach i zebranych opiniach wprowadziłem kilka poprawek do mechaniki gry. Dotyczą one głównie zasad tworzenia postaci oraz parametrów, choć nie zabrakło typowych...

Adam Jensen po raz drugi czyli Deus Ex Mankind Divided

0
Seria Deus Ex doczekała się nie dawno kolejnej odsłony. Kontynuuje ona historię Adama Jensena po wielkiej katastrofie, której świadkiem byliśmy pod koniec Human Revolution....

Optymalizacja i poprawki czyli Ciernie i Gwiazdy: TGB 0.2

0
Wakacje to idealny czas na poświęcenie się rozwojowi swoich projektów, choć niektóre z nich, tak jak ten blog leżały odłogiem. W czasie zaniedbywania strony...

Spóźniony staruszek czyli Might&Magic VIII Day of the Destroyer

0
Dzisiejszy wpis dotyczy dość starej gry ze schyłkowej fazy rozwoju klasycznych komputerowych rpg – dungeon crawlerów. Gdy wychodził już ósmy tytuł długiej serii Might...

Ciernie i Gwiazdy – Wprowadzenie do świata I

0
Dawno nie było nic na temat mych autorskich systemów, więc dziś zamiast mechaniki przedstawię kawałek świata, dokładniej pierwszą rzecz, jaką powinien mieć każdy dobry...

Taktyczne paroboty czyli Steamworld Heist

0
Dawno nie miałem okazji grać w bardziej taktyczne tytuły, a ten niepozorny indyk okazał się jedną z najprzyjemniejszych gier tego typu, jakie miałem szczęście...

Zwoje starszyzny czyli The Elder Scrolls III Morrowind

0
Dzisiejszy wpis dotyczy jednej z dziwniejszych gier w swoim czasie. Tytuł nastawiony na eksplorację i dużą dozę walki, posiadający przy tym okropnie źle zaprojektowany...

Magią i mieczem czyli Dark Messiah of Might and Magic

0
Witam, dzisiejszy wpis dotyczy ciekawego połączenia perspektywy z pierwszej osoby i gry akcji osadzonej w pseudo średniowiecznym fantasy. Tytuł, który w mej opinii zawstydza...

Zmęczenie materiału, czyli czemu nie gram w crpg

0
Ostatnio doszło u mnie do totalnego zniechęcenia się gatunkiem komputerowych gier fabularnych, co wpłynęło m.in. na zmniejszenie częstotliwości wpisów na blogu. Spowodowane to jest...

Najczęściej czytane: