Tym razem w modelarskiej recenzji trafia zestaw innego amerykańskiego producenta – Privateer press, a dokładnie frakcji Minions do ich gry Hordes.

OPAKOWANIE

Modele zapakowane są w klasyczny blister z grubą gąbką. Modele i podstawki nie poruszają się w środku, więc opakowanie jest poprawne. Dwuręczny topór był lekko skrzywiony, ale szło to bez problemu wyprostować, możliwe, że efekt ten nie był spowodowany transportem a produkcją.

SKŁADANIE

Modele wykonane z metalu mają proste do usunięcia linie podziału formy i nieliczne, cienkie nadlewy. Metal jest dość sztywny i łatwy w obróbce. Figurki są w większości dwuczęściowe, jedna trzyczęściowa. Niestety spasowanie elementów jest słabe — postać z dwuręcznym młotem ma totalnie niedopasowane miejsca łączenia ramion ze zresztą figurki. Dwa kolejne modele nie są w tej materii dużo lepsze, miejsca łączenia przedramion mają niedokładnie określone punkty łączenia i wymagają pracy nad poprawieniem spasowania.

ESTETYKA

Figurki przedstawiają trzy dość tęgie wojowniczki będące hybrydami człowieka i dzika, wyposażone w ekwipunek niosący na myśl stereotypowe wyposażenie Walkirii – młoty, hełmy ze skrzydłami, okrągłe tarcze i napierśniki z zaznaczonymi wyraźnie piersiami. Do tego wraz z puklerzami trzymają krótką broń palną. Oprócz metalowego pancerza mają długie spódnice, a większość głowy i pleców zakrywają bujne warkocze. Proporcje figurek, a zwłaszcza ich broni są mocno kreskówkowe. Walkirie są masywne nie tylko proporcjami, ale też rozmiarem w porównaniu z innymi modelami 28/32 mm – mogą swych wrogów pokonać samą masą 😉

PODSUMOWANIE

Farrow Valkyries to ciekawy zestaw figurek o dość kreskówkowym, ale przyjemnym wyglądzie, pasujących do szerokiego fantasy. Idealnie pasują do nieco już zapomnianej stylistyki świniopodobnych orków, jaką pamiętają gracze pierwszych części serii Heroes of Might and Magic i starych edycji D&D. Mogą być przydatne dla ludzi szukających modeli wojowniczek nie wyglądających automatycznie jak seksbomby. Niestety trochę cieniem rzuca się na nich słabe dopasowanie elementów.