Xbox również bardziej społecznościowy

0
252
Rate this post

Zbliża się 21 maja, nic zatem dziwnego, że pojawia się coraz więcej informacji dotyczących Xbox’a Durango. Co więcej, można mieć nadzieję, że nie są to po prostu plotki, bowiem zazwyczaj jest tak, że im bliżej premiery, tym więcej faktów wydostaje się na światło dzienne. Czym tym razem raczono nas w kontekście nowego produktu Microsoftu?

Otóż Polygon donosi, że wzorem Sony Amerykanie chcą pełnej integracji społecznościowej – łatwość dzielenia się informacjami za pomocą różnego rodzaju social mediów ma być centralnym elementem zabawy. Na kontrolerze następcy wysłużonego X360 ma być obecny przycisk ‚share’, za pomocą którego będziemy mogli przesłać najbardziej emocjonujące momenty z naszej rozgrywki na serwisy typu YouTube czy też Ustream. Rzecz jasna następnie materiałem będzie można się pochwalić za pośrednictwem innych platform wymiany informacji, w tym na Facebooku.

W artykule sporo miejsca poświęca się również kwestii ‚always-on’, czyli permanentnemu połączeniu konsoli z siecią. Okazuje się, że Microsoft część odpowiedzialności zrzuca na deweloperów – to twórcy gier mają decydować, jaki poziom zabezpieczeń wykorzystają w swoim tytule i jakie połączenie będzie konieczne, by cieszyć się z zabawy. Możliwe ma być tak jednorazowa autoryzacja za pośrednictwem Internetu – być może po tym zabiegu będzie można cieszyć się rozrywką offline? – ale gra może też wymagać połączenia z siecią każdorazowo. Kwestie bezpieczeństwa i zabezpieczeń antypirackich wciąż są jednak w studiach w Redmond sprawą aktualną, więc pewność będziemy mieli dopiero za kilkanaście dni.

Zmian doczeka się również system zdobywania osiągnięć (achievement). Otóż teraz producent będzie miał możliwość dodania takowych nawet po premierze gry – w pewnym stopniu taki system funkcjonował już przy okazji innych gier na X360, ale teraz ma być bezpośrednio związany z wydawaniem DLC w postaci nowych poziomów czy person, w które będziemy mogli się wcielić na ekranie. Dzięki temu system osiągnięć ma być zdecydowanie bardziej elastyczny. Przy okazji ma być także zniesiony limit posiadanych znajomych w usłudze Xbox Live.