Koniec prac czyli ostateczna wersja Dziczy i Potworów

0
1463
Rate this post

Po wielu miesiącach pracy, testów i zmian nadeszła ta chwila – stworzenie finalnej wersji gry! Oprócz wielu mniejszych poprawek w stosunku do poprzedniej posiada ona kilka większych zmian.

 

OKŁADKA

Najbardziej rzucającą się w oczy zmianą jest pojawienie się ilustracji na okładce autorstwa Macieja Ptasińskiego. Kolorowa grafika przedstawia ona starcie grupki awanturników z lwami i mam nadzieję, że się wam spodoba.

ROZBUDOWANY WSTĘP

Pierwszy dział otrzymał dodatkowe kilka stron tekstu, lepiej tłumaczącego prowadzącemu podstawy rozgrywki w DIP oraz prezentujące docelowy styl konstrukcji przygody, czyli tzw. piaskownicę. Zawarłem tam moje metody na stworzenie jej współdziałające ze znajdującymi się już wcześniej w podręczniku tabelami.

BESTIARIUSZ

Wcześniej pod opisem bohaterów niezależnych znajdował się zwięzły opis ich zachowań oraz majątku w formie jednego akapitu. Teraz został on uściślony na dwie kategorie najbardziej interesujące prowadzącego – zachowanie w starciach oraz wszelkich interakcjach społecznych. Dzięki temu jest to narzędzie szybsze i łatwiejsze w użyciu niż poprzednio.

PODSUMOWANIE

Tworzenie Dziczy i Potworów było dla mnie bardzo przyjemnych i pouczającym procesem. Chęć napisania prostej gry, osadzonej w stylistyce mało wyeksploatowanej w polskim świadku rpg nauczyła mnie wiele zarówno w kwestii zbierania odzewu, jak i samej elegancji zasad oraz ich projektowania.

Projekt będzie jeszcze doszlifowany do publikacji na DriveThruRPG – korekta, skład itp. działania. Aktualnie nie celuje w ideę wydania tej gry w druku – nie mam teraz zasobów finansowych i czasu na jej promocję, przeprowadzenie akcji jak zbiórki na wspieram.to czy współpracę z wydawnictwami. Natomiast teraz będę mógł wykorzystać doświadczenia i zapał pracy do przebudowania i ukończenia projektu, od którego zacząłem pisanie gier – czyli gry fabularnej Ciernie i Gwiazdy.