Ciernie i gwiazdy cz.1 rdzeń mechaniki.
Witam, czas na pierwszy merytoryczny wpis na tym blogu, dotyczyć on będzie rdzenia mechaniki autorskiej gry fabularnej Ciernie i Gwiazdy mego autorstwa. Jak wspominałem...
Ciernie i gwiazdy cz.2 Kreacja postaci I
Witam, czas na pierwszą część schematu tworzenia postaci, oprócz suchych zasad będę również objaśniał ideę za nimi stojącą, czyli, jak i dlaczego obrałem takie,...
Ciernie i gwiazdy cz. 3 Kreacja postaci II
Witam w kolejnym wpisie na mym blogu, dziś będę kontynuował rozpoczęty wątek kreacji postaci. Opisany zostanie dziś ważny parametr wieku postaci oraz schemat pochodzenia...
Ciernie i gwiazdy cz.4 Kreacja postaci III
Witam w przedostatnim wpisie dotyczącym tworzenia postaci w mym autorskim systemie, dziś opiszę predyspozycje wrodzone, zdolności oraz listę umiejętności. Będzie to wpis dość obszerny,...
Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna Gra Fabularna
Witam, w dzisiejszym wpisie zaprezentuje większy z moich autorskich projektów – papierową grę fabularną osadzoną w konwencji sci-fi. Idea stworzenia gry fabularnej powstała stopniowo,...
Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna Gra fabularna 0.2
Od dawna nie pojawił się żaden wpis, częściowo z powodu przygotowywania materiałów do dzisiejszego – poprawiona i rozszerzona wersja zasad do obszerniejszego z mych...
Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna gra fabularna 0.6
Dzisiejszy wpis będzie o kolejnej już wersji mej autorskiej gry fabularnej. Od poprzedniej wersji systemu wiele się zmieniło. Gry testowej ujawniły 3 problemy, które...
Ciernie i Gwiazdy: Taktyczna Gra Bitewna wersja 0.1
Witam w dzisiejszym wpisie, kontynuującym tematykę gier bitewnych, dziś jednak nie będzie opinii na temat istniejącego już systemu, a prezentacja mojej autorskiej mechaniki. Pomysł,...
Ciernie i Gwiazdy: TGB – nowe listy armii.
Witam, dzisiejszy wpis nie będzie należał do najdłuższych, więc przejdźmy do konkretów. Pierwsze – w sobotę 28 listopada sklep ERPGEGIE w Katowicach o godzinie...
Ciernie i Gwiazdy: TGB v 0.1b
Witam, dzisiejszy wpis znów dotyczyć będzie rozwijanej przeze mnie gry bitewnej. W ciągu ostatnich tygodni otrzymałem wiele opinii dotyczących mechaniki, prowadziłem dyskusje na forach...
Ciernie i Gwiazdy – Wprowadzenie do świata I
Dawno nie było nic na temat mych autorskich systemów, więc dziś zamiast mechaniki przedstawię kawałek świata, dokładniej pierwszą rzecz, jaką powinien mieć każdy dobry...
Cybernetyczna hybryda czyli System Shock 2
Od kilku lat można obserwować dążenie twórców do łączenia mechanizmów wielu gatunków gier w swoich tytułach, zwłaszcza jeśli chodzi o tzw. elementy rpg, popularne...
Czas zacząć
Witam w pierwszym wpisie na blogu, który dotyczyć będzie jednej z moich pasji – szeroko pojętych gier fabularnych i bitewnych. Wpisy dotyczyć będą nie...
Czaszki i młotki – czyli siły z Warhammer 40k. na mechanice Cierni i Gwiazd
Witam, dziś połączenie dwóch ostatnich tematów na mym blogu – autorskich pomysłów oraz rozpoczętego wątku gier bitewnych. Jak sam tytuł mówi, zaprezentuje pewien eksperyment...
Iluminaci raz jeszcze – Deus Ex Invisible War
Witam, dzisiejszy wpis wraca do zaniedbanego tematu komputerowych gier fabularnych, a dokładnie serii Deus Ex. Druga część cyklu niestety zawiodła oczekiwania graczy, okazując się...
Korporacyjny absurd napędzany ruskim energolem czyli Korpotale
W dzisiejszym wpisie omówię pierwszą grę twórców opowieści z Nyanii – prezentującą brutalny świat testowania gier – Korpotale.
STRONA TECHNICZNA
Gra to typowy tytuł powstały dzięki...
Kosmiczny rogal czyli FTL: Faster than light
Witam, w dzisiejszym dwudziestym już wpisie omówię grę łączącą dwa skrajne elementy – przyjemną rozgrywkę z frustracją, mieszanka to typowa dla tzw. rogalików, gier...
Kotełkowi przygodziści czyli Opowieści z Nyanii
Niedawno był dzień kota, a wraz z nim doszło do premiery gry fabularnej o kotach, powstałej dzięki wsparciu społeczności wspieram.to Jako jeden ze wspierających...
Magowie i wojownicy czyli Wizards & Warriors
Witam, w dzisiejszym wpisie zajmę się starą i zapomnianą już produkcją – dungeon crawlerem Wizards&Warriors na PC, wydany w 2000 roku. Gra twórcy serii...
Moc przyjaźni czyli Chroma Squad
Dzisiejszy wpis dotyczył będzie tak jak poprzednio gry taktycznej, również podchodzącej z humorem i ciekawymi pomysłami do tematu. Tym razem jednak, zamiast robotów na...