Nie ma wątpliwości, że trening siłowy pomoże Ci budować mięśnie i poprawić twoje wysiłki odchudzania, ale nowe badanie pokazuje, że może zapobiec cukrzycy jak również takie szkolenia mogą dać jeszcze wiele innych korzyści, o których będziesz mógł poczytać na naszej stronie. Zgodnie ze zdaniem naukowców ludzie, którzy dźwigają ciężary regularnie, na przykład, 30 minut dziennie w tygodniu, mogą zmniejszyć swoje ryzyko zachorowania na cukrzycę nawet o 34 procent. Trening siłowy plus zdrowe odżywianie plus motywacja plus ćwiczenia aerobowe zawsze były kluczem do skutecznego odchudzania i redukcji zagrożeń dla zdrowia takich jak choroby serca, rak i udar mózgu. Cukrzyca typu 2 jest poważnym problemem zdrowotnym i stale jej zagrożenie rośnie.

Około 346 milionów ludzi na całym świecie ma cukrzycę typu 2, a liczba zgonów związanych z cukrzycą wzrasta. Ponad 80 procent z tych zgonów związanych z cukrzycą występuje w krajach o niskich i średnich dochodach. Oznacza to, że osoby ubogie są to te, które cierpią najbardziej na cukrzycę typu 2. Wyniki pokazały, że nawet skromne ilości treningu siłowego mogą pomóc zmniejszyć ryzyko cukrzycy. Kiedy trening siłowy i ćwiczenia aerobowe oraz motywacja są połączone to można wyprodukować największe korzyści. Ludzie na całym świecie mają szansę zachować zdrowie i poprawić swoją sylwetkę w ten oto sposób, poprzez proste szkolenia. Osoby o niskich i średnich dochodach nie muszą wydawać mnóstwo pieniędzy na członkostwo siłowni czy też na nieskuteczne programy odchudzania!