Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

LumiGranie.pl | 23 września 2018

Scroll to top

Top

Brak komentarzy

Poprawki kontratakują czyli dalszy rozwój systemu

Poprawki kontratakują czyli dalszy rozwój systemu

Blogową przerwę czas przerwać, powracam więc do regularnego pisania z kolejną aktualizacją do DiP – tym razem poprawieniem głównie elementów eksploracji świata i walki.

 

POLOWANIE I ZBIERACTWO

Poprzednim wersjom brakowało dobrze opracowanych zasad związanych z polowaniem i zbieraniem zasobów, co wiązało się testowaniem przeze mnie kilku rozwiązań. Ostatecznie testy wyłoniły najlepsze z nich, które najlepiej pasuje do typu rozgrywki. Zbieractwo i polowanie na małego zwierza jest stosunkowo proste, ale łowy na większe zwierzęta są trudniejsze i wymagają lepszych przygotowań, dając jednak w zamian dużo żywności i cennych skór.

 

 

UCIECZKA I POGOŃ

Wraz z polowaniem i licznymi starciami wyłonić musiały się proste, bo będące dwoma zdaniami zasady ucieczki, przydatne zarówno gdy zwierzyna łowna ucieka przed awanturnikami, jak i gdy oni sami rejterują przed magicznymi bestiami. Wykorzystuje ona istniejące już reguły starć i testów, ale widać było potrzebę systemowego określenia wykonania tej czynności dla braku nieporozumień.

 

 

BESTIARIUSZ

Duże przebudowanie przeszedł bestiariusz – zlikwidowałem większość pojedynczych istot, zastępując je szerokimi kategoriami jak duży drapieżnik czy mały roślinożerca. Również magiczne bestie nie są teraz poszczególnymi istotami, a nakładką na zwierzęta korzystającą z puli zdolności jak pancerz, jadowe kolce, lot czy moce magiczne. Pozwala to na stworzenie szerokiej gamy kreatur i odtworzenie wcześniej umiejscowionych jak skorpion czy wielka kobra.
Zmiana ta zmniejszyła znacznie objętość tego działu, jednocześnie poprawiając jego funkcjonalność i zachęcając do własnoręcznego tworzenia istot przez grających. Związane jest to też z przetasowaniem w alchemii przepisów związanych z tworzeniem czy przemienianiem istot – są teraz wszystkie na tym samym poziomie, ale ze wzrostem umiejętności receptury te umożliwiają zaklinanie silniejszych tworów.

 

 

CO DALEJ?

Powoli tworzę szkice rozdziałów prezentujących schemat gry, kulturę stołu i możliwości wykorzystania narzędzi dla graczy i prowadzących.

 

KLIKNIJ MNIE ABY POBRAĆ