Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

LumiGranie.pl | 18 listopada 2018

Scroll to top

Top

Brak komentarzy

Nowe logo, nowe poprawki do DIP

Nowe logo, nowe poprawki do DIP

Kolejna aktualizacja reguł gry, ale tym razem również elementu od dawna nieruszanego – logotypu!

 

 

LOGOTYP

Nowy logotyp Dziczy i Potworów jest w mej opinii znacznie lepszy i dużo bardziej charakterystyczny, do tego spogląda on na czytającego 😉 Tak jak wcześniejszy, widać w nim silną inspirację tytułami książek literatury high fantasy z ich dużymi, prostymi literami. Logotyp wykonał dla mnie Krzysiek Borecki

 

ZASADY

Testy dały kolejne owoce – tym razem głównie uproszczeń i eliminacji zbędnych lub problematycznych elementów, które okazały się mało lub wcale przydatne a sprawiały trudności przy ich wprowadzeniu.

Znika więc wiek postaci z cechy, pozostając teraz jedynie do opisu fabularnego w kwestii gracza. Zasady zbytnio promowały łączenie wieku z odpowiednim archetypem, będąc prostym i zbyt mocnym wytrychem, zmniejszenie jego roli by to wyeliminować równocześnie zabierało sens tego rozwiązania, więc cechę tę usunąłem. Inną zmianą w systemie postaci jest zmniejszenie maksymalnej cechy postaci do 7 – by mocniej zaznaczyć znaczenie umiejętności.

Zasady wyposażenia również uprościłem:

  • Zniknął podział tarcz na rozmiary, gdyż zauważalnie widać było brak zainteresowania ich słabszymi wersjami, więc podobnie jak wiele prostych mechanik wprowadziłem jeden typ. Związane też to jest ze zbyt mocnym wpływem poprzednich typów na obronę – tarcza pozwalała łamać system walki.
  • Zlikwidowałem wszelkie modyfikatory w walce, uzbrojenie daje teraz przerzut w aspekcie, w którym góruje np.: lepsza amunicja do broni daje przerzut testu na zranienie trafionego celu, zamiast premii do tego testu. Takie rozwiązanie jest dużo bardziej intuicyjne i w następnej wersji będę dążył do tego, aby występowało w całej mechanice.
  • Zmniejszyłem liczbę typów broni, znikł np. łuk refleksyjny, który powodował faworyzację tego typu uzbrojenia strzeleckiego nad procą i oszczepami.

 

CO DALEJ?

W następnej wersji muszę dopracować bestiariusz, gdyż jest on trochę ubogi o zwierzęta oraz napisać dział dla prowadzącego o stylu gry i jego realizacji. Również krótkie rozdziały dla ogółu graczy muszę rozpisać, by lepiej wyrazić charakter rozgrywki zwłaszcza dla kogoś, kto nie miał wcześniej kontaktu z rpg.