Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

LumiGranie.pl | 17 października 2018

Scroll to top

Top

Brak komentarzy

Dzicz i Potwory – poprawki poprawek

Dzicz i Potwory – poprawki poprawek

Ostra praca nad projektem Dziczy i Potworów powoli zmierza ku końcowi i finalnej wersji. W tym tygodniu oprócz poprawek dodałem kilka nowych elementów, które, choć proste dodają jej nowych opcji oraz dookreślają wcześniej jedynie wspomniane aspekty.

 

PSUCIE SIĘ SPRZĘTU

Wcześniej ten element gry był często wspominany w opisie mocy, umiejętności i sprzętu, ale nie miał doprecyzowanych zasad. Nadal są one dość umowne, ale w walce zostały mocno określone ramy niszczenia pancerzy i broni. Zarówno jako deklaracja ich posiadaczy, jak i efekt ataku przeciwników. Również kwestia naprawy dostała kilka zdań, głównie o problemie naprawy drogich, metalowych przedmiotów.

 

NAJEMNICY

Każda piaskownica, a zwłaszcza taka o kruchych postaciach graczy uczy szybkiego najmowania innych dusz chętnych do szybkiego wzbogacenia się. Oprócz nowych elementów do tabel pozwalających określić typ i liczebność najemników w osadach powstała niecała strona zasad ich najmowania i dowodzenia nimi.

W mechanice najemnicy odróżniają się od postaci graczy zjawiskiem lojalności, opartej na poziomie ich opanowania – im większe kary mają za stres, tym łatwiej im uciec czy zdradzić. Określiłem również prosty mechaniczny limit przydupasów graczy, a same zasady napisałem tak, by były przydatne nie tylko dla najmitów, ale również stronników czy niewolników, w tym tworzonych przy pomocy alchemii.

 

SYSTEM UMIEJĘTNOŚCI

Dość małe zmiany dotyczące jedynie systemu mocy. Są to poprawki do ich opisu oraz małe przetasowanie niektórych. Każdy typ mocy otrzymał pasywną moc na pierwszym poziomie. Dzięki czemu mimo braku mocnych uroków na start jest ona przydatna i mocno odróżnia się od innych.

 

EFEKTY

Strona opisująca efekty została lekko przeredagowana, dodałem kilka efektów, ale również ujednoliciłem ich działanie. Co pozwala łatwiej je ze sobą łączyć i wykorzystywać w rozgrywce.

 

CO DALEJ?

Aktualnie nie mam zamiaru dodawać nowych elementów do gry. Sądzę, że aktualna objętość i poziom złożoności zasad jest odpowiedni. Teraz czas na dużo testów mechanizmów oraz zbieranie odzewu grających.