Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

LumiGranie.pl | 18 listopada 2018

Scroll to top

Top

Brak komentarzy

Dzicz i Potwory – duża aktualizacja

Dzicz i Potwory – duża aktualizacja

Prace nad systemem posuwają się dalej, tym razem dodałem wiele nowych elementów do narzędzi kreacji świata. Myślę, że będzie to ostatnia wersja, jeśli chodzi o nową zawartość i głębsze poprawki.

 

ZMIANA CECH I ICH USTALANIE

Choć system jest oparty głównie na wzroście umiejętności jako rozwojowi postaci, to gry wykazały potrzebę skodyfikowania reguł zmiany wartości cech bohaterów w trakcie rozgrywki. Reguły te są proste i dają wyraźne ograniczenia, wpływając na parametry jedynie w szczególnych sytuacjach.

W odpowiedzi na uwagę dotyczącą ustalania cech oraz ponowną analizę całego systemu postaci usunąłem możliwość losowego ustalania wartości cech. Została jedynie metoda punktowa, która została lekko poprawiona. Określanie wartości statystyk za pomocą kości kłóciło się zresztą etapów kreowania awanturnika, które dają pełną kontrolę nad jego kształtem.

 

PODRÓŻ MORSKA/RZECZNA

W dziale dotyczącym eksploracji pojawiły się króciutkie reguły dotyczące najszybszej metody podróży realiów gry – statków i łodzi. Dzięki temu postacie mogą skorzystać z autostrad, jakimi są rzeki oraz prowadzić kampanie nadbrzeżne i wyspiarskie.

 

NOWE MIENIE

Wraz z zasadami podróży wodnej pojawiły się same statki, na razie w formie krótkiego opisu oraz potrzebnej do ich posiadania majętności. Oprócz nich zawitały do gry domostwa – jednakowo określające typowe lokum mieszkańców świata, jak i postaci graczy. Nie muszą one być przecież wędrownymi morde… awanturnikami, a członkami danej społeczności.

W przypadku broni dodałem nowe typy amunicji dla procy i łuku, głównie odróżniając prymitywne strzały i kamienie od pocisków z ołowiu i strzał wyposażonych w brązowe groty. Pozwoli to majętniejszym procarzom i łucznikom na zwiększenie swojej skuteczności.

W przypadku innego mienia pojawiło się dużo wyborów nastawionych na handel i nadających autentyzm świata gry jak ceramika, różne kategorie ubioru, przyprawy czy sól. Większość z nich ma krótkie opisy ich zastosowania.

 

DODATKOWE TABELE I ZASADY HANDLU

Największą obok pływania nowością tej wersji jest znaczne poprawienie aspektu ekonomicznego kreowanego świata. Pojawiła się nowa tabela, pozwalająca określić główne zapotrzebowanie i produkt eksportowy osady. Wraz z zasadami handlu wpływającymi na wartość dóbr w zależności od tego, do której grupy należą, otrzymujemy prosty, ale skuteczny system ekonomiczny. Pozwala on napędzić działania i przygody oparte na handlu czy podbudować fabularnie rywalizację dwóch osad specjalizujących się w tej samej dziedzinie.

 

CO DALEJ?

Pod względem objętości zasad gra osiągnęła maksimum. Teraz trzeba intensywnie ją testować, z uwzględnieniem wprowadzonych zmian. Zaczynam również powoli rozglądać się za możliwością pozyskania szaty graficznej, w co najważniejsze nowego logotypu i okładki.