Podstawą budowania czystej masy mięśniowej jest odpowiednia dieta, bez niej nie ma szans na zbudowanie umięśnionej sylwetki. Czysta masa mięśniowa, nazywana także suchą masą mięśniową powstaje w wyniku dostarczenia organizmowi odpowiedniej ilości aminokwasów. Dieta powinna być bogata w białka, i zawierać go około 1,6-2 gramy na każdy kilogram masy ciała. Produktami zalecanymi są chude mięsa, podroby, ryby i owoce morza, przetwory mleczne i jaja.
W związku z tym, że rozwój muskulatury możliwy jest głównie dzięki dostarczeniu do organizmu niezbędnych substancji w postaci aminokwasów, brak odpowiedniej ilości białek zaowocuje brakiem efektów nawet przy odpowiednio dopasowanym treningu. Ponad to ważne jest aby bilans kaloryczny był dodatni. Oznacza to, że należy przyjąć większą liczbę kalorii, niż liczba kalorii spalonych podczas doby. Zalecane jest zjadanie 5-6 pełnowartościowych i odpowiednio skomponowanych posiłków w odstępach co ok. 2,5-3 godziny. Ostatnim bardzo istotnym czynnikiem jest odpowiednio wykonywany i indywidualnie dopasowany trening siłowy.

Czysta masa mięśniowa
0 votes, 0.00 avg. rating (0% score)