Dziś czas na opublikowanie kolejnej wersji zasad do taktycznej gry bitewnej, będącej owocem kolejnych testów, przemyśleń i dyskusji na temat koncepcji gry oraz jej zasad.

 

Nowa wersja zasad niesie ze sobą uproszczenie:

  • Wpływu warunków pola walki na mobilność jednostek i skuteczność uzbrojenia.
  • Zasad przegrzewającego/niecelnego uzbrojenia, zamiast rzutu jest zmniejszenie szansy trafienia.

Rozbudowany został również kalkulator kosztów oddziałów i sprzętu o kilka nowych opcji, ważniejsze jest jednak wprowadzenie płynnego wzrostu kosztów w większości statystyk modeli. Dzięki czemu wysokie poziomy są droższe niż wcześniej, a wzrost statystyk przez ulepszenia i przedmioty nie jest już tak tani, że jest obowiązkowym wyborem. Najważniejszą cechą, której koszt uległa znacznemu wzrostowi są umiejętności strzeleckie – ich cena była stanowczo zbyt niska w stosunku do wartości tego parametru dla skuteczności jednostek. Podobnie z wysokimi poziomami klasy pancerza, której poprawa powyżej pewnego poziomu bardzo szybko drożeje.

Poprawki te są więc następnym krokiem ku poprawie systemu, który zaczyna być w mej opinii na tyle dopracowany, by zacząć testy z osobami niezaangażowanymi w jego powstanie.