Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

LumiGranie.pl | 25 września 2017

Scroll to top

Top

Brak komentarzy

Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna gra fabularna 0.5

Ciernie i Gwiazdy: Kosmiczna gra fabularna 0.5

Od poprzedniej wersji mej autorskiej gry fabularnej minęło trochę czasu, a prace nad nią nie były zbyt intensywne. Jednak ostatnio powróciła chęć do dłubania w jej bebechach, czego owocem jest kolejna wersja, zawierająca dość poważne zmiany.

Gra (jak zawsze) została odchudzona z niepotrzebnych zasad, a ich brzmienie i możliwości interpretacji poprawione. Najważniejszym krokiem było jednak rozbicie tytułu na moduły, co pozwala na zwiększenie porządku w pracach nad nią i co równie ważne, ułatwi graczom poznanie oraz wykorzystywanie ich w praktyce.

Aktualnie w miarę ukończone są trzy moduły:

1 – Rdzeń, zawierający 60 stron opisu fabularnego świata i drugie tyle zasad, będących rdzeniem całego tytułu i pozwalających stworzyć postać. Do tego dodane są zalążki działu traktującego o eksploracji kosmosu – zarówno zasad poruszania się w nim, jak i tabele pozwalające na jego tworzenie i zapełnianie w trakcie rozgrywki w stylu piaskownicy.

2 – Wyposażenie, ponad 100 stron różnego rodzaju gadżetów i maszyn wykorzystywanych przez postacie graczy i resztę świata gry, w tym maszyny mogące posłużyć jako bestiariusz.

3 – Walka, mały 15 stronicowy moduł pozwalający rozgrywać walki strzeleckie, wręcz i starcia w cyberprzestrzeni. Mocno zredukowany w stosunku do poprzednich wersji, również z powodu kierowania środka ciężkości tytułu na podróżowanie, a nie starcia – te mają być niebezpieczną ostatecznością.

Do aktualnej wersji zasad nie załapały się trzy moduły – kolejno pojazdy, synteci i frakcje. Są zbyt szkicowe i wymagają wiele pracy, zanim będą zdatne do zaprezentowania w sieci.

Ciernie i gwiazdy – moduł 1 RDZEŃ

Ciernie i gwiazdy – moduł 2 WYPOSAŻENIE

Ciernie i gwiazdy – moduł 3 WALKA

Karta postaci