Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

LumiGranie.pl | 17 października 2018

Scroll to top

Top

Brak komentarzy

Ciernie i Gwiazdy: Gra fabularna 0.9

Ciernie i Gwiazdy: Gra fabularna 0.9

Intensywne rozgrywanie sesji w rozmaite gry fabularne i odpoczynek od męczenia tytułów na PC dały mi dużo materiałów oraz inspiracji do rozwoju mojej własnej gry. Prace nad są już w całkiem posuniętym etapie. Pierwsze trzy moduły są już praktycznie skończone, a czwarty mniej więcej w połowie.

 

RDZEŃ

Moduł ten zawiera wszystkie zasady potrzebne do stworzenia postaci i wykonywania testów w grze. Ma również kilka stron dodatkowych reguł takich jak kontakty społeczne, handel informacjami itp. Jedyne braki to otoczka fabularna i zasady podróży międzygwiezdnej. Na swoje usprawiedliwienie dam, że te drugie nie mają sensu, póki nie powstanie zadowalająca mnie wersja zasad statków kosmicznych. Natomiast otoczka fabularna ma mieć docelowo 20 stron – w mej opinii na tyle dużo, by dać jakiś konkretny obraz świata gry, ale na tyle mało, by miał on dużo miejsca dla wyobraźni i kreatywności uczestników gry.

 

WYPOSAŻENIE

Moduł ten to bogata lista wyposażenia, od wszczepów, medykamentów, przez roboty po kombinezony i broń. Sprzętu jest wręcz zbyt dużo, co może skutkować paraliżem decyzyjnym, ale każdy znajdzie coś dla siebie. Dział zawierający roboty służy również za bestiariusz, dopóki w innym module nie dam rozpisanych przykładowych BN.

 

WALKA

Ten objętościowo najmniejszy rozdział dotyczy elementu, który w grach fabularnych jest istotny od samego ich zarania. Starcia w Cierniach i Gwiazdach docelowo są rozgrywane na siatce taktycznej i są dość złożone. Celem jest wytworzenie taktycznej gry i wymuszenia ostrożnego zarządzania zasobami drużyny w celu przetrwania – bo to ono jest prawdziwym celem każdej walki, a nie zabicie przeciwnika.

 

TABELE

Ten mocno jeszcze niedopracowany moduł to kopalnia tabel, będących narzędziami kreacji świata, postaci i przygód. Można tu znaleźć zarówno generatory zadań, systemów gwiezdnych, jak i przykładowe tła postaci czy w przyszłości spotkania losowe. Dział ten istnieje z powodu mojej pasji do stylu gry określanego mianem sandbox, czy jak sam wolę go określać piaskownicy. Świat nie jest w nim nienaruszalnym tłem gry, a jej tworzywem i żywym uczestnikiem. By go stworzyć, warto używać losowych i nieprzewidywalnych narzędzi, dających prowadzącemu to samo uczucie zaskoczenia, które towarzyszy graczom.

 

KARTA POSTACI

Uległa ona dużym uproszczeniom i przebudowie. Po pierwsze, jest teraz jednostronna i lepiej wydzielone ma poszczególne sekcje. Drugą zmianą jest skupienie cech w jednym miejscu – wcześniej były one rozrzucone po całej karcie. Teraz wszystkie cechy, główne i poboczne umiejscowione są na samej górze karty, czyli tam, gdzie wpierw się ich szuka.

 

POJAZDY

Wiecznie spychany na później moduł, moje istnie Nemezis. Prace nad nim powoli idą do przodu, opóźniane głównie przez niekończące się poprawki pierwszej trójcy i skupienie się na 4 segmencie. Docelowo mają być tu zasady dla pojazdów atmosferycznych i kosmicznych – dwóch osobnych skali jednostek, każda z własnymi regułami walki. Pojazdy mechanicznie będą rozwiązane jak postacie, posiadające cechy, umiejętności i wyposażenie. Jednostki będą niskie w obydwóch przypadkach – do porównania z cechami wyposażenia postaci i robotów będą stosowane mnożniki. Odzwierciedli to ogromne skoki mocy pojazdów i okrętów.

Ciernie i gwiazdy – moduł 1 RDZEŃ

Ciernie i gwiazdy – moduł 2 WYPOSAŻENIE

Ciernie i gwiazdy – moduł 3 WALKA

Ciernie i gwiazdy – moduł 4 TABELE

Karta postaci